جزئیات اتوکد چیست ؟ و چطور می‌توانید با آن درآمد کسب کنید

اتوکد چیست ؟ و چطور می‌توانید با آن درآمد کسب کنید

اتوکد چیست ؟ و چطور می‌توانید با آن درآمد کسب کنید

این مطلب را برای دیگران هم ارسال کنید :

  • اتوکد یک برنامه بسیار کاربردی و مفید است که به کار شما سرعت داده و آن را ساده می‌کند. این ترم افزار به شما امکان می دهد طرح های دیجیتالی دو بعدی و سه بعدی را سریعتر و راحت تر از کار با دست، طراحی و ویرایش کنید. نرم افزار اتوکد به شکلی یک همه کاره خاص است که پاسخگوی نیازهای کاربران خود است. حتی فرصت‌های بی‌پایانی در اختیارتان قرار می‌دهد تا ایده‌های خود را طراحی کنید.

    اتوکد مهمترین نرم افزاری است که در صنایع مختلف بسیار استفاده می‌شود. در معماری، مکانیک، مخابرات، عمران و بسیاری رشته‌ها کاربرد دارد. کار اتوکد طراحی دو بعدی و مدل سازی سه بعدی است. اتوکد بر اساس کاربردهای آن انواع مختلفی دارد. کسانی که کار با آن را می دانند و مدرک اتوکد گرفه اند، فرصتهای شغلی فوق العاده ای در اختیار دارند. در این ویژه نامه آموزشگاه فارسیان از هر چیزی که از اتوکد نیاز دارید بدانید، صحبت می‌کنیم.

    اتوکد چیست؟

    در پاسخ به سوال اتوکد چیست باید گفت اتوکد یا AutoCAD یک نرم‌افزار طراحی و طرح‌ریزی سه‌بعدی برای ترسیم نقشه‌ها، طرح‌ها و مدل‌های سه‌بعدی در حوزه مهندسی، معماری و طراحی صنعتی است. اتوکد توسط شرکت Autodesk طراحی و توسعه داده شده؛ و یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین نرم‌افزارهای CAD در دنیاست.

    پس  اتوکد یک ابزار ضروری برای آسان کردن کار طراحان و معماران است. برای توضیح ابتدایی اینکه اتوکد چیست باید واژه‌هایی که این نام را ساخته‌اند بهتر بدانیم. 

    اتوکد مخفف چیست؟

    پاسخ اتوکد مخفف چیست این عبارت است: "Automatic Computer Aided Design ". در واقع AutoCAD از دو واژه Auto و CAD تشکیل شده: یکی Auto به معنی خودکار است. دیگری CAD مخفف عبارت Computer Aided Design به معنی طراحی به کمک کامپیوتر است. یا مخفف Computer Aided Drafting به معنی ترسیم به کمک کامپیوتر است.

    کاربردها و انواع اتوکد

    انواع اتوکد با کاربردهای آن شناخته می‌شود. به طور کلی، اتوکد به عنوان یک نرم‌افزار CAD قدرتمند، در صنایع و زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد. در زیر برخی از کاربردهای را به طور مختصر شرح می‌دهیم:

    1. اتوکد در معماری
    2. اتوکد در مهندسی مکانیک
    3. اتوکد در مهندسی برق و الکترونیک
    4. اتوکد در مهندسی عمران
    5. اتوکد در طراحی سه بعدی
    6. اتوکد در تولید
    7. اتوکد در طراحی داخلی
    8. اتوکد در طراحی لوگوها و تصاویر تبلیغاتی
    9. اتوکد در طراحی صنعتی

    همچنین اتوکد دارای نسخه‌های مختلفی است که در هر کدام مباحث متفاوتی تدریس می‌شود. برخی از انواع اتوکد عبارتند از:

    • اتوکد سه بعدی
    • اتوکد دو بعدی
    • اتوکد الکتریکال
    • اتوکد LT
    • اتوکد مکانیکال
    • اتوکد آرکیتکچر
    • اتوکد برای cnc

    با هم تک تک این نسخه ها و انواع اتوکد را بررسی می‎‌‌کنیم.

    اتوکد سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد؟

    اتوکد سه بعدی (AutoCAD 3D) نسخه‌ای از نرم‌افزار طراحی و مدل‌سازی اتوکد است. قابلیت ساخت و ویرایش اشیاء را به صورت سه بعدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به طور کلی درآموزش اتوکد سه بعدی کاربران یاد می‌گیرند که علاوه بر طول و عرض یک طرح، عمق آن را چگونه نشان دهند.

    اتوکد 3 بعدی | آموزشگاه فنی حرفه ای فارسیان مشهد

    با استفاده از اتوکد سه بعدی این امکان برای معماران و طراحان فراهم می‌شود تا یک نمای دقیق از نقشه خود داشته باشند و با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی خود را درون خانه تجسم کنند و جزئیات خانه مانند اتاق‌ها و آشپزخانه و ... را ببینند. این ویژگی باعث می‌شود تا مشتری در جریان جزئیات کار قرار ‌گیرد و دقیقا آن چیزی که انتظارش را دارد، مشاهد کند. مسلما چنین طرح‌هایی طرفداران زیادی دارد و این خود زمینه‌‌ را برای افزایش فروشتان فراهم خواهد کرد.

    اتوکد سه بعدی در صنایع مختلفی از جمله معماری، مهندسی مکانیک، عمران، ماشین‌سازی، طراحی محصولات صنعتی، طراحی داخلی، طراحی بازی‌های رایانه‌ای، طراحی جواهرات و ... کاربرد دارد و به کاربران کمک می‌کند تا طرح‌ها و ایده‌های خود را به طور دقیق و واضح به نمایش بگذارند.

    اتوکد دو بعدی چیست و چه کاربردی دارد؟

    اتوکد دو بعدی چیست و چه کاربردی دارد؟ اتوکد دو بعدی یک نرم افزار طراحی به کمک رایانه است برای ترسیم و ویرایش نقشه‌های دو بعدی در حوزه‌های مختلف معماری، عمران، مکانیک، الکترونیک، تاسیسات و غیره.

    این نرم‌افزار دارای ابزارها و قابلیت‌های متنوعی است. به شما این امکان را می‌دهد که با نهایت سرعت و دقت طرح‌های خود را با تمام جزئیات طراحی و ترسیم کنید. از این رو شما با آموزش اتوکد دوبعدی می‌توانید از یک طراحی ساده تا یک طراحی پیچیده را انجام دهید. در این صورت دیگر به ترسیمات دستی که بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند نیازی نخواهید داشت.

    نمونه اتوکد دوبعدی | آموزش اتوکد مشهد

    قابلیت‌های اتوکد دو بعدی

    • امکان طراحی دو بعدی با استفاده از شکل‌های هندسی مختلف مانند خط، دایره، بیضی، چندضلعی و غیره
    • امکان ویرایش سریع و آسان طرح‌ها با استفاده از دستورات مختلف مانند کپی، جابجایی، برش، اندازه‌گیری، تغییر مقیاس
      قابلیت حاشیه نویسی در کنار نقشه‌ها
    • امکان اندازه با استفاده از انواع مختلف اندازه‌گیری مانند خطی، زاویه‌ای، شعاعی، قطری و غیره
    • امکان مدیریت لایه‌ها
    • امکان ایجاد بلوک‌ها با استفاده از دستور بلوک که به شما این امکان را می‌دهد که یک یا چند شکل را به عنوان یک بلوک ذخیره کنید و در طرح‌های دیگر از آن استفاده کنید.
    • امکان تبدیل طرح‌های دو بعدی به طرح‌های سه بعدی با استفاده از دستورات مختلف مانند اکسترود، روتیت، اسکیل، میرور و غیره

    اتوکد الکتریکال چیست و چه کاربردی دارد

    اتوکد الکتریکال یا AutoCAD Electrical یک نرم افزار طراحی مدارهای الکتریکی است. این نوع اتوکد برای مهندسان برق و الکترونیک طراحی شده است. این نرم‌افزار از مجموعه نرم‌افزارهای اتوکد است که برای طراحی ترسیمات تک بعدی، دو بعدی و سه بعدی انواع سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    نرم‌افزار اتوکد الکتریکال دارای کتابخانه‌ای از دستورات و نمادهای الکتریکی است که کاربران می‌توانند از آن‌ها برای ایجاد نقشه‌ها و تابلوهای برقی، نمودارهای سیم‌کشی، سیستم‌های کنترل الکترونیکی و غیره استفاده کنند. این نرم افزار همچنین قابلیت ارائه گزارشات، بررسی خطاها، نمایش سه بعدی مدارها و خروجی فایل‌ها به صورت PDF را دارد.

    اتوکد الکتریکال چیست | آموزشگاه فنی حرفه ای مشهد فارسیان

    اتوکد الکتریکال با استانداردهای صنعتی سازگار است. به مهندسان برق کمک می‌کند تا با بهره‌وری بالا و دقت بیشتر، مدارهای الکتریکی را طراحی و پیاده‌سازی کنند. این نرم‌افزار در زمینه‌های مختلفی مانند صنعت، تاسیسات، رباتیک، اتوماسیون و غیره کاربرد دارد.

    اتوکد LT چیست و چه کاربردی دارد؟

    اتوکد LT (AutoCAD LT) یک نسخه سبک و کم هزینه از اتوکد است که برای طراحی و ترسیم نقشه‌های دو بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نسخه از قابلیت‌های سه بعدی، برنامه‌نویسی، شبکه‌سازی و استانداردسازی اتوکد محروم است. بیشتر برای کاربرانی مناسب است که نیاز به انجام پروژه‌های ساده و کم حجم دارند. اتوکد LT در سال 1993 برای رقابت با نرم افزارهای CAD دیگر با قیمت پایین‌تر عرضه شد و از آن زمان تاکنون به صورت مستقل و همراه با اتوکد به روزرسانی می‌شود.

    کارهایی که اتوکد LT نمی‌تواند انجام دهد:

    مدل سازی سه بعدی: AutoCAD LT از مدل سازی سه بعدی یا ایجاد نقشه‌های سه بعدی پشتیبانی نمی‌کند.

    سفارشی سازی: AutoCAD LT به کاربران اجازه ایجاد اسکریپت‌ها یا ماکروهای سفارشی را نمی‌دهد که می‌توانند برای خودکارسازی کارهای تکراری استفاده شوند.

    اتوکد مکانیکال چیست و چه کاربردی دارد

    اتوکد مکانیکال یا AutoCAD Mechanical یک نرم افزار طراحی مکانیکی است که زیر مجموعه نرم‌افزار اتوکد است. این نرم‌افزار دارای ابزارها و کتابخانه‌های خاصی برای ترسیم، ویرایش، تحلیل و بهینه‌سازی قطعات و سیستم‌های مکانیکی است.

    اتوکد مکانیکال | آموزشگاه فنی حرفه ای فارسیان

    این نرم افزار برای مهندسان و طراحان مکانیک، صنعتی، هوافضا، کشتی‌سازی و ساخت و تولید مناسب است.

    اتوکد مکانیکال امکان طراحی دو بعدی و سه بعدی، رندر گرفتن با کیفیت بالا، مدل‌سازی مبتنی بر اجسام توپر، استخراج داده، اشتراک‌گذاری پروژه، مستندسازی، گزارش‌دهی و زمان‌بندی را فراهم می‌کند. این نرم افزار همچنین دارای کتابخانه‌ای با بیش از 700 هزار قطعه استاندارد پیش ساخته است که کاربران می‌توانند از آن برای سرعت بخشیدن به فرآیند مدل‌سازی استفاده کنند.

    نرم افزار اتوکد مکانیکال امکان استفاده از قطعات آماده مانند پرچ، پیچ، پین، فنر، مهره، واشر و غیره را فراهم می‌کند که باعث افزایش سرعت و کارایی در طراحی می‌شود. علاوه بر این برای طراحان شرایطی فراهم می‌کند تا به صورت چند نفره بر روی یک پروژه کار کنند.

    اتوکد آرکیتکچر چیست و چه کاربردی دارد

    اتوکد آرکیتکچر که در اصلاح انگلیسی AutoCAD Architecure و به اختصار ACAD خوانده می‌شود یک نسخه خاص از اتوکد است که شرکت اتودسک آن را برای نیازهای معماری طراحی کرده است. نرم افزار اتوکد معماری دارای اشیاء (AEC Objects) هوشمندی است که با یکدیگر تعامل داشته و ارتباط برقرار می‌کنند. به عنوان مثال، اگر یک پنجره روی یک دیوار قرار دهید، آن پنجره با دیوار هماهنگ می‌شود. اگر دیوار را تغییر دهید یا حذف کنید، پنجره هم به همان ترتیب عکس‌العمل نشان می‌دهد. نرم افزار اتوکد آرکیتکچر امکان نمایش اشیاء به صورت دو بعدی و سه بعدی را نیز فراهم می‌‌کند.

    اتوکد آرکیتکچر معماری

    مسلما هرچه یک نرم‌افزار قابلیت‌های بیشتری داشته باشد، پیچیده‌تر است. از این رو کار با نرم افزارهای پیچیده بدون داشتن تجربه کافی، دشوار خواهد بود. آمورش اتوکد آرکیتکچر با نرم‌افزارهای دیگر متفاوت است اما ارزش این را دارد که آن را یاد بگیرید.

    اتوکد برای cnc

    از اتوکد برای ماشین‌های CNC و در فرآیند برش یا حکاکی لیزری استفاده می‌شود. ماشین‌های Computer Numerical Control یا CNC ها به ماشین‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از دستورات عددی، قادر به انجام عملیات دقیق بر روی مواد مختلف می‌باشند. شما با آموزش اتوکد برایCNC به راحتی می‌توانید واحد اندازه‌گیری را تنظیم کرده، خطوط برش لیزر، رنگ و همچنین ضخامت آن‌ها را تعیین کنید. علاوه بر این می‌توانید فونت را به وکتور و خطوط منحنی تبدیل کنید.

    از این حرفه می‌توان برای انجام کارهایی از قبیل طراحی قطعات، تهیه نقشه‌های فنی برای تولید قطعات، شبیه‌سازی و تحلیل، تهیه مسیر برای برش و حفاری یا دیگر عملیات استفاده کرد.

    به طور کلی استفاده از AutoCAD در فرآیند سی ان سی، دقت و کارایی را افزایش می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که قطعات پیچیده را با دقت و صحت بیشتری تولید کنید. همچنین، با تسلط بر اتوکد و توانایی ایجاد مدل‌های سه بعدی و نقشه‌های فنی، می‌توانید به عنوان یک متخصص CNC در صنایع مختلف مشغول به کار شوید.

    بازار کار اتوکد

    بازار کار اتوکد و کسب درآمد از طریق آن یکی از دغدغه‌های علاقه‌مندان و فارغ‌التحصیلان دورهای آموزش اتوکد است.

    از آنجایی که استفاده از طرح‌های دو بعدی و سه بعدی در صنایع مختلف فراگیر شده و تقاضا برای طرح‌ها و ترسیمات دستی بسیار کم شده است، نرم افزار اتوکد می‌تواند به معماران و طراحان کمک زیادی بکند تا بتوانند برای ارائه ایده‌های خود از آن استفاده کنند. از این رو در دنیای امروز داشتن مهارت طراحی به ویژه طراحی با اتوکد امری بسیار ضروری است.

    در واقع شما با یادگیری و آموزش اتوکد می‌توانید به عنوان یک طراح حرفه‌ای در شرکت‌های مهندسی، مشاورین معماری، شرکت‌های ساخت و ساز، شرکت‌های صنعتی و گرافیکی، واحدهای طراحی و مدیریت پروژه و همچنین در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های مرتبط با مهندسی و طراحی مشغول به کار شوید.

    علاوه بر این اگر در زبان انگلیسی مهارت کافی دارید می‌توانید به سایت‌های خارجی فریلنسری سر بزنید و با قبول پروژه، درآمدی دلاری داشته باشید.

    مدرک اتوکد چیست؟

    اینکه مدرک اتوکد چیست و چگونه می‌توان آن را دریافت کرد از جمله سوالاتی است که متقاضیان شرکت در دوره‌های آموزش اتوکد مطرح می‌کنند.

    به طور کلی می‌توان گفت که مدرک اتوکد یک گواهینامه کتبی و رسمی است و نشان دهنده این است که شما دوره آموزش نرم‌افزار AutoCAD را با موفقیت به پایان رسانده‌اید و توانایی کار با این نرام‌افزار را دارید. با دریافت مدرک اتوکد این امکان برای شما فراهم می‌شود که مهارت‌های خود را به صورت رسمی اثبات کنید و در فرصت‌های شغلی مرتبط و اجرای پروژه‌های طراحی از آن استفاده کنید.

    اگر قصد یادگیری اتوکد را دارید می‌توانید در دوره‌های آموزشی سازمان‌ها و موسسات آموزشی شرکت کرده و پس از یادگیری مهارت‌ها به طور کامل، مدرک اتوکد را دریافت نمایند.

    مدرک اتوکد فنی حرفه ای معتبرترین مدرک بین‌المللی

    مدرک اتوکد فنی حرفه ای یکی از معتبرترین گواهینامه‌ها برای تایید مهارت شما است. افراد می‌توانند با شرکت در دوره های آموزش اتوکد فنی حرفه ای و کسب حد نصاب نمره قبولی این مدرک را دریافت کنند.

    مدرک اتوکد فنی حرفه ای | آموزشگاه فارسیان مشهد

    دریافت مدرک اتوکد فنی حرفه ای برای افراد امتیازاتی را به همراه خواهد داشت:

    اولین اینکه مدرک فنی حرفه ای یک گواهینامه با ارزش است که از اعتبار بالایی برخوردار است و به طور رسمی و در سطح بین‌الملی تایید می‌کند که شما در دوره‌های معتبر و رسمی سازمان فنی‌حرفه‌ای شرکت کرده‌اید و مهارت کافی برای کار با این نرم افزار را دارید. با داشتن این مدرک و کسب مهارت کافی به راحتی می‌توانید مشغول به کار شوید.

    دوم اینکه مدرک فنی حرفه‌ای اتوکد، بین‌المللی است یعنی توسط کمپانی‌های معتبر تایید شده از این رو قابلیت ترجمه دارد و شما با استفاده از این مدرک به راحتی می‌توانید از فرصت‌های شغلی خارج از کشور استفاده کنید و به عنوان یک طراح، پروژه قبول کنید.

    پیش نیاز یادگیری اتوکد

    برای یادگیری اتوکد نیازی نیست که پیش زمینه خاصی داشته باشید فقط کافی است که با کامپیوتر و ویندوز آشنا باشید و بتوانید با آن کار کنید. البته ممکن است برخی از آموزشگاه‌ها قبل از شروع آموزش اتوکد از شما مدرک ICDL Level1 را بخواهند تا تعیین کنند که در چه سطحی هستید. این مدرک نشان دهنده این است که شما مهارت‌های لازم برای کار با کامپیوتر را داریدیا خیر. ولی داشتن این مدرک ضروری نیست و می‌توانید بدون آن هم اتوکد را یاد بگیرید.

    بهترین دوره آموزش اتوکد چه ویژگی هایی دارد؟

    بهترین دوره آموزش اتوکد دوره‌ای است که کامل‌ترین آموزش‌ها را در اختیار کاربران بگذارد. گاهی اتفاق افتاده که پس از خرید یک محصول یا یک دوره آموزشی از خرید خود راضی نباشید و محصول انتخابی کیفیت مناسب را نداشته و انتظارات شما را برآورده نکند.

    بهترین دوره آموزش اتوکد در سازمان فنی حرفه ای برگزار می‌شود. مدرک آن هم اعتبار بین المللی دارد و قابل ترجمه است. به طور کلی بهترین دوره های اتوکد فنی حرفه ای شامل آموزش‌های مختلفی همچون موارد زیر است:

    • آموزش اتوکد 2022
    • آموزش اتوکد سه بعدی
    • آموزش اتوکد دو بعدی،
    • آموزش اتوکد الکتریکال
    • آموزش اتوکد LT
    • آموزش اتوکد مکانیکال
    • آموزش اتوکد آرکیتکچر
    • آموزش اتوکد برای cnc

    بهترین دوره آموزش اتوکد ویژگی‌های بارزی دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین دوره اتوکد فنی حرفه ای، کیفیت و تجربه مدرس است. مدرس باید دارای تخصص و تجربه کافی در زمینه استفاده از اتوکد و طراحی مهندسی باشد. همچنین توانایی ارائه مفاهیم پیچیده به صورت ساده و قابل درک برای شرکت‌کنندگان را داشته باشد.

    پوشش جامع مباحث هم یکی از نکات دیگری است که در انتخاب یک دوره خوب باید مدنظر قرار دهید. در واقع یک دوره خوب باید از مباحث مقدماتی شروع شود و به تدریج به مباحث پیشرفته پرداخته شود. همچنین، باید به اصول مرتبط با طراحی و مهندسی نیز پرداخته شود تا شرکت‌کنندگان بتوانند از اتوکد به طور اصولی استفاده کنند.

    در کنار موارد بالا، به مواردی مثل اینها دقت کنید:

    1. ارائه پروژه‌های عملی
    2. زمان آموزشی مناسب
    3. امکان دسترسی آسان
    4. پشتیبانی پس از دوره
    5. به روز بودن با نسخه‌های جدید نرم‌افزار
    6. قیمت مناسب
    7. ارائه مدرک و گواهی معتبر

    به طور کلی، بهترین دوره آموزش اتوکد باید جامع و کاربردی باشد، توسط مدرسان مجرب تدریس شود و امکان دسترسی آسان و پشتیبانی مناسب را فراهم کند. همچنین، با توجه به تغییرات نسخه‌های اتوکد، آموزش ها باید همراه با نسخه های جدید به‌روزرسانی شوند.

    با توجه به این ویژگی‌ها شما می‌توانید بهترین دوره اتوکد فنی حرفه‌ای را که با نیازها و اهداف شغلی و شخصیتان مطابقت دارد، انتخاب کنید.

    اتوکد پیشرفته چیست | آموزشگاه تخصصی اتوکد و معماری

    آموزش اتوکد پیشرفته چیست

    دوره آموزش اتوکد پیشرفته، یک دوره آموزشی است که به شرکت‌کنندگانی که با نرم‌افزار اتوکد آشنایی دارند و تجربه کار با اتوکد مقدماتی را دارند، امکان ارتقاء و بهبود مهارت‌هایشان را در استفاده از این نرم‌افزار می‌دهد. این دوره آموزشی معمولاً برای طراحان، مهندسان، معماران یا هر فردی که در زمینه طراحی صنعتی، معماری، مکانیک یا ساختمان کار می‌کند و قصد دارد مهارت‌های خود در استفاده از اتوکد به سطح پیشرفته‌تری برساند، مناسب است.

    در این دوره‌ها، مباحث و مهارت‌های پیشرفته اتوکد که شامل مدل سازی سه بعدی، ترسیم و ویرایش دقیق، برنامه‌نویسی اسکریپت و اتوماسیون، استفاده از پلاگین‌ها و افزونه‌ها، ایجاد نقشه‌های تخصصی، مدیریت پروژه، انیمیشن، تصویرسازی و تجسم ذهنی و مواردی از این قبیل آموزش داده می‌شود.

    برای دستیابی به مهارت‌های پیشرفته در اتوکد، پیشنهاد می‌شود منابع معتبر را مطالعه کنید همچنین در دوره‌های آموزشی اثربخش شرکت کنید و با تمرین مداوم تجربه کسب کنید. در کنار تمام این موارد، مشارکت در انجمن‌ها و گروه‌های مرتبط با اتوکد می‌تواند به شما کمک کند تا از تجربیات دیگر کاربران بهره‌ ببرید و به یک طراح خلاق و حرفه‌ای تبدیل شوید.

    💡می‌تونی با شرکت در دوره آموزش اتوکد آموزشگاه فارسیان به سرعت وارد بازار کار بشی! 

    آموزش نصب برنامه اتوکد

    در این قسمت از مقاله می‌خواهیم آموزش نصب برنامه اتوکد را به صورت گام به گام برای شما توضیح دهیم. همچنین در مورد نصب اتوکد2020 هم توضیحاتی را به شما ارائه خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید.

    آخرین ورژن نرم افزار اتوکد، ورژن 2023 است ولی ما در این قسمت می‌خواهیم نصب اتوکد 2022 را به شما آموزش دهیم. شما می‌توانید نرم افزار اتوکد را از طریق این وب سایت به صورت کاملا رایگان دانلود و نصب کنید.

    1. ابتدا شروع به دانلود نرم افزار اتوکد می‌کنیم، سپس روی فایل نصبی کلیک راست کرده و فایل را از حالت فشرده خارج می‌کنیم.
    2. محل Extract کردن فایل به طور پیش فرض درایو C است که می‌توانید به دلخواه تغییرش دهید. سپس روی OK کلیک کنید.
    3. روی گزینه Install کلیک کرده تا فرایند نصب آغاز شود. بعد ازآن تیک I Accept را زده و گزینه Next را انتخاب می‌کنیم.
    4. محل نصب نرم‌افزار را تعیین می‌کنیم که به طور پیش فرض درایو C است. با کلیک بر روی گزینه Next فرآیند نصب پایان می‌یابد.

    حالا نوبت کرک کردن نرم‌افزار است برای این کار ابتدا اینترنت خود را قطع کنید تا به طور خودکار به سرورهای اتودسک وصل نشوید. بعد از آن به ترتیب زیر عمل می‌کنیم:

    1. وارد پوشه keygen Autodesk شوید. چون می‌خواهیم به روش keygen کرک کنیم، پوشه keygen را کپی کرده و آن را داخل محیطی که نرم افزار را نصب کردیم، برده و past می‌کنیم. یک روش دیگر هم این است که روی short cut نرم افزار اتوکد که در صفحه دسکتاپ ایجاد شده راست کلیک کرده و گزینه open file location را می‌زنیم. سپس پوشه keygen را در این محیط past می‌کنیم.

    2. بعد از اینکه فایل ما به طور کامل منتقل شد، پوشه keygen را باز کرده و گزینه change licenc کلیک می‌کنیم تا فرآیند نصب تکمیل شود.

    3. حالا نصب نرم افزار کامل شد و می‌توانید آن را اجرا کنید.

    طریقه نصب اتوکد 2020 هم مانند اتوکد 2022 است. خوب است بدانید که ورژن 2020 این نرم‌افزار به دلیل افزایش سرعت ترسیم و کاهش زمان نصب طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. این نسخه دارای قابلیت‌های جدیدی مانند پالت‌های بهبود یافته، مدیریت هوشمندانه بلوک‌ها و… است که این امر موجب متمایز شدن آن از ورژن‌های پایین‌تر شده است.

    آیا آموزش برنامه اتوکد برای موبایل مفید است؟

    برنامه اتوکد برای موبایل، مشابه نسخه اصلی که بر روی سیستم‌عامل ویندوز قابل اجرا است، دارای ویژگی‌های متنوع و منحصر به ‌فردی است که می‌توانیم از آن برای باز کردن، مشاهده و ویرایش فایل‌های DWG (فرمت فایل‌های اتوکد) استفاده کنیم. در نسخه‌های جدید اتوکد اندروید که توسط شرکت اتودسک ارائه شده‌اند، ویژگی3D نیز برای ترسیم‌های سه‌بعدی فعال شده است.
    از جمله برترین ویژگی‌های اپلیکیشن اتوکد برای موبایل، می‌توان به ویژگی اشتراک‌گذاری ترسیمات، پرونده‌ها و فایل‌هایی که طراحی و ترسیم کرده‌ایم اشاره کرد.

    باید بدانید که با آموزش برنامه اتوکد برای موبایل نمی‌توانید اتوکد را یاد بگیرید زیرا اتوکد یک نرم‌افزار است که برای آموزش نیاز به PC یا لپ تاپ دارد و اگر دسترسی به سیستم دارید بهتر است با نسخه ویندوز اتوکد کار کنید زیرا این روش اصولی‌تر و منطق‌‌تری است و یادگیری آن با نرم افزار موبایل تقریبا نشدنی و دشوار است.

     

     

    این مطلب را برای دیگران هم ارسال کنید :

  • پیام بگذارید.