جزئیات پایتون چیست و چرا باهوش‌ها پایتون می‌آموزند؟

پایتون چیست و چرا باهوش‌ها پایتون می‌آموزند؟

پایتون چیست و چرا باهوش‌ها پایتون می‌آموزند؟

این مطلب را برای دیگران هم ارسال کنید :

  • پایتون چیست؟ کاربردهای پایتون و مزایای یادگیری

    پایتون چیست و چرا پایتون یاد بگیریم دو سوال مهم علاقمندان یادگیری برنامه نویسی است. در این پست از آموزشگاه فنی حرفه ای فارسیان مشهد همه چیز را درباره پایتون توضیح می دهیم. اینجا مسیر راه یادگیری پایتون را برای شما روشن و واضح می‌کنیم.

    اگر به دنبال انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب برای بازار کار هستید، پایتون بهترین گزینه است. کاربرد پایتون بسیار وسیع است اما لازم است بدانیم این مهارت گزینه مناسبی برای آینده شما و بازار کار هست یا نه. این مطلب راهنمای شما برای شناخت کامل پایتون و مزایای یادگیری آن است. آموزشگاه فارسیان به شما کمک می کند همه چیز را درباره پایتون بدانید.

    در این صفحه می‌خوانید

    پایتون چیست

    با سوال از پایتون چیست ؟ اول باید بدانید پایتون یا Python یک زبان برنامه نویسی بسیار پرکاربرد است. این زبان امروزه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این زبان برای برنامه نویسی، توسعه وب، یادگیری ماشین و علم داده استفاده می‌کنند. پایتون اولین زبانی است که برنامه‌نویسان می‌آموزند. چون این زبان برنامه نویسی یک زبان همه منظوره است؛ برای توسعه نوع خاصی نرم افزار ساخته نشده و محدودیتی ندارد. بنابر این پایتون از اهمیت زیادی برخوردار است.

    مسیر راه یادگیری پایتون نسبت به دیگر زبان‌ها بسیار آسان است. توسعه هر روزه آن در سطح بین المللی و بدون محدودیت زبان انجام می‌شود. هزینه نگهداری و توسعه آن بسیار کمتر از باقی زبان‌های برنامه نویسی است. ابزارهای پایتون به صورت رایگان برای همه افراد در دسترس قرار دارد.

    پایتون یک زبان برنامه نویسی شیءگرا و سطح بالاست. این زبان دارای معناشناسی پویای یکپارچه شده برای ساخت و توسعه وب و اپلیکیشن‌هاست. برنامه‌های پایتون به سبک ماژولار یا modular طراحی می‌شوند. این زبان از ماژول‌ها و بسته‌ها استفاده می‌کند. کدهای آن در پروژه‌های دیگر هم دوباره قابل استفاده است.

    سازنده این زبان گودیو ون روسو (Guido van Rossum) نام دارد.

    انواع پایتون باتوضیحات کامل | آموزشگاه فنی حرفه ای فارسیان

    انواع پایتون

    انواع پایتون را با توجه به سبک‌ها و نحوه برنامه نویسی آن می‌توان شناخت. این زبان در دو سبک ضروری (Imperative) و اعلامی (Declarative) برنامه نویسی می‌شود. یعنی برنامه نویسی ضروری و برنامه نویسی اعلامی.

    در برنامه نویسی ضروری برای کسب نتیجه، باید تمام مراحل را به طور کامل توضیح دهیم. ولی بر خلاف آن برنامه نویسی اعلامی بر روی نتیجه تمرکز دارد و نیازی به توضیح کامل ندارد. هر یک از انواع پایتون را که با این سبک‌ها نوشته می‌شوند، در ذیل معرفی می‌کنیم:

    اولین نوع پایتون: برنامه نویسی پایتون شی‌گرا

    یکی از انواع پایتون شیءگرا است. شی‌گرایی پایتون یا Object-oriented programming (به اختصار OOP) سبکی از برنامه نویسی است که توسط زبان پایتون پشتیبانی می‌گردد. با پایتون شی گرا، نرم‌افزارهایی تولید می‌شود که نگهداری برنامه و خطایابی در آن به راحتی امکانپذیر است.

    مفاهیم برنامه نویسی پایتون شی‌گرا:

    • کلاس: به مجموعه‌ای از اشیا گفته می‌شود که ویژگی‌های مشترک دارند.
    • شی: حالت و ویژگی‌های منحصر بفرد هر کدام از اعضای کلاس می‌باشد.
    • وراثت: به ساخت یک کلاس جدید با به کارگیری جزئیات موجود در کلاس قبلی، وراثت می‌گویند.
    • متد: تابعی است که در بدنه‌ی کلاس برای مشخص کردن رفتار یک شی به کار گرفته می‌شود.
    • کپسوله سازی: دسترسی به متدها را محدود کرده و مانع ویرایش مستقیم داده‌ها می‌شود.

    دومین نوع پایتون: برنامه نویسی عملگرا یا Functional-Programming

    از دیگر انواع پایتون ، فانکشنال، عملگرا یا تابع گرا است که توسط پایتون پشتیبانی می‌شود. برای نوشتن این الگو از توابع ریاضی استفاده می‌گردد. با استفاده از پایتون عملگرا Functional-Programming می‌توان کدهای مختصر و پر کاربردتری نوشت.

    نکات برنامه نویسی پایتون عملگرا:

    1- در ابتدا یک تابع باید توانایی پذیرفتن تابع دیگر را به عنوان آرگومان و همچنین قابلیت بازگرداندن آن تابع را به عنوان خروجی به فراخوان‌کننده داشته باشد.

    2- تعداد عبارت‌ها در برنامه نویسی تابع گرا کوتاه است. زیرا نیازی به نوشتن مراحل رسیدن به نتیجه نیست و فقط کافی است که نتیجه نوشته شود.

    3- در این برنامه می‌توان با تست کردن توابع، کارآیی درست آن را سنجید.

    4- زبان برنامه نویسی پایتون دارای توابع بی‌شماری است که برای این الگو به راحتی به کار گرفته می‌شوند.

    سومین نوع پایتون: برنامه نویسی رویه‌ای یا Procedural- Programming

    پایتون رویه‌ای همان‌طور که از نامش پیداست در تمام عملیات‌ بر مبنای دستورات داده شده به طور متوالی و پشت سرهم اجرا می‌گردد. در این نوع پایتون برای هر موقعیت، حافظه در نظر گرفته می‌شود و مقادیر را در این حافظه‌ها ذخیره می‌کنند که به این مقادیر متغیر می‌گویند.

    نکاتی که درباره‌ی پایتون رویه ای Procedural- Programing باید بدانیم:

    1- برنامه نویسی رویه‌ای قابلیت پذیرفتن آرگومان و بازگرداندن آن به فراخواننده را دارد.

    2- در این الگو از شیوه‌ی برنامه نویسی بلوکی به جای برنامه نویسی متنی و خط به خط استفاده می‌شود.

    3- رویه ها مجموعه‌ای از چند گروه دستورالعمل هستند و از محل سایر کدها فراخوانی می‌شوند.

    4- به دلیل اجرای متوالی عملیات‌ها، نظم و تقسیم برنامه‌ در زبان رویه‌ای بسیار مهم است.

    ویژگی های زبان برنامه نویسی پایتون

    1. زبان برنامه نویسی پایتون در عین حال که دارای انعطاف پذیری بالا و کد نویسی آسان است، بسیار قدرتمند نیز هست.

    2. از آنجایی که زبان برنامه نویسی پایتون روی خوانا بودن کدها تأکید دارد، کاربران به راحتی می‌توانند کدها را بخوانند و درک کنند. زیرا همان طور که گفته شد این زبان برنامه نویسی به زبان انسان شباهت چشمگیری دارد.

    3. پایتون روش‌های برنامه نویسی مختلفی را پشتیبانی می‌کند از جمله: شی گرا Object-Oriented، تابعی، پروسه‌ای.

    4. کدهای برنامه پایتون توسط یک مفسر به صورت دقیق و خط به خط ترجمه می‌شود. مزیت پایتون این است که برای سیستم‌های عامل مختلف مفسر پایتون وجود دارد. در واقع مفسر، کدهای پایتون را به زبان ماشین ترجمه و سپس آن را به اجرا در می‌آورد.

    5. هر نرم افزار برای ارائه به بازار باید مجوزی داشته باشد. این مجوز License ماهیت برنامه را به همه نشان می‌دهد. در حقیقت طریقه استفاده از نرم افزار را بیان می‌کند. مجوز پایتون Python Software Foundation License نام دارد که با نام اختصاری PSFL شناخته می‌شود. این مجوز مانند مجوز GPL عمل می‌کند. بدین معنی که 4 سطح از آزادی را که نرم افزارهای آزاد از آن پیروی می‌کنند، به کاربران خود ارائه می‌دهد. این 4 سطح آزادی عبارتند از:

    1) کاربران اجازه دارند از نرم افزار برای هر منظوری استفاده کنند.

    2) سورس کد برنامه باید در اختیار کاربران قرار داشته باشد تا بتوانند در صورت لزوم برای استفاده آن را تغییر دهند.

    3) کاربران اجازه داشته باشند یک نسخه از نرم افزار را بازنشر کنند.

    4) سایر کاربران نیز بتوانند از نسخه‌های بازنشر شده استفاده کنند. ضمنا با ایجاد تغییرات مورد نظرشان دوباره آن را منتشر کنند.

    به دلیل اینکه پایتون در مورد بند چهارم سخت‌گیری کمتری داشته برای آن کتابخانه‌های بیشتری به وجود آمده است. همین امر موجب شده که هم توسعه بیشتری پیدا کند و هم محبوبیت بیشتری میان کاربران داشته باشد. در حقیقت وجود همین کتابخانه‌های بی‌شمار است که باعث نفود پایتون در حوزه‌های مختلفی همچون تحلیل داده، هوش مصنوعی، طراحی سایت و اپلیکیشن شده است.

    کاربرد پایتون چیست؟

    اولین کاربرد پایتون برای طراحی سایت است. برنامه نویسان زیادی برای طراحی سایت از زبان برنامه نویسی PHP و ASP استفاده می‌کنند. اما پایتون نیز دارای فریم ورک‌های قدرتمند Django و Flask است. اینها در زمینه طراحی سایت بسیار قدرتمند عمل می‌کنند و دارای محبوبیت زیادی هستند.

    موضوع مهم دیگر در زمینه کاربرد پایتون، یادگیری ماشین است. الگوریتم یادگیری ماشینی یکی از موارد پرکاربرد در دنیای امروز است. گوگل یکی از استفاده‌کنندگان از الگوریتم یادگیری ماشین است. پایتون در این زمینه نیز به دلیل داشتن کتابخانه بسیار، نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

    شما می‌توانید برای ساخت اپلیکیشن‌های موبایل از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده کنید. البته اکثر برنامه نویسان از زبان برنامه نویسی اندروید برای ساخت اپلیکیشن موبایل استفاده می‌کنند. اما پایتون نیز یک گزینه مطلوب به شمار می‌آید. فریم ورک کیوی Kivy یک گزینه مناسب در این زمینه است.

    می‌توان ادعا کرد زبان برنامه نویسی پایتون یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحلیل داده‌ها به شمار می‌رود.

    کاربرد پایتون برای ساخت بازی‌های رایانه‌ای هم حرفی برای گفتن دارد. در این زمینه نیز کتابخانه‌های قدرتمند پایتون که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. همین ویژگی این زبان برنامه نویسی را به گزینه‌ای مطلوب تبدیل کرده است.

    چرا پایتون یاد بگیریم؟ | آموزشگاه فنی حرفه ای فارسیان

    چرا پایتون یاد بگیریم ؟

    دانستن اینکه چرا پایتون یاد بگیریم به امتیازهای خاص این زبان برمی‌گردد. در اینجا 8 امتیاز و دلیل برای یادگیری پایتون معرفی می‌کنیم:

    1- پایتون فرصتهای شغلی بسیاری ایجاد کرده است. هر کدام از این مشاغل از درآمدی بالا برخوردار هستند.

    2- پایتون به سادگی قابل یادگیری و قابل فهم است. این زبان برنامه نویسی به زبان انگلیسی شباهت بسیاری دارد و همین امر باعث یادگیری سریع و قابل درک آن می‌شود.

    3- وجود کتابخانه‌‎ها، فریم ورک‌ها و پکیج‌های مختلف در پایتون. کاربران می‌توانند کتابخانه های پایتون را سرچ کنند، آن را وارد کرده و سپس کدها و تغییرات موردنظرشان را بر روی آن اعمال کنند.

    4- تنوع زیاد در استفاده از پایتون در بخشهای مختلف زیاد است. فرقی نمی‌کند که شرکت شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند، مالی، آموزشی، بازاریابی و ... . شما می‌توانید از برنامه‌های متنوع پایتون استفاده کرده و به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنید.

    5- پایتون برای توسعه وب یکی از زبان‌های خوب محسوب می‌شود. پایتون در مورد هر موضوعی کتابخانه‌های از پیش ساخته بسیاری دارد. برای مثال کتابخانه‌هایی ویژه محاسبات علمی، پردازش داده‌ها، پردازش تصاویر و ..

    6- کدهای پایتون به دلیل وضوح و سادگی آن به هنگام نوشتن زمان کمتری را به خود اختصاص می‌دهند بنابراین سرعت کار بالا می‌رود. همچنین در زبان برنامه نویسی پایتون یک فریم ورک داخلی برای آزمودن واحد وجود دارد. این مورد به شما کمک می‌کند تا کدی بدون اشکال را ارسال نمایید. شما می‌توانید برای سرعت بخشیدن به پروژه‌های تجاری از پایتون ROI بهره ببرید.

    7- زبان برنامه نویسی پایتون قابل توسعه و پویا است. برای افزایش انعطاف پذیری در زبان برنامه نویسی پایتون داده ها می‌توانند داده‌های مختلفی داشته و در زمان‌های متفاوتی مورد استفاده قرار گیرد.

    8- یکی از جدیدترین مسائل در دنیای نرم افزار یادگیری ماشین ML است. منظور این است که کامپیوتر به جای اینکه کارها را مطابق با قوانینی که به آن داده شده انجام دهد خودش به صورت پویا به یادگیری بپردازد. در این زمینه پایتون یکی از گزینه‌های مطرح در دنیای برنامه نویسی را ارائه می‌دهد.

    بازار کار پایتون روش کسب درآمد | فارسیان

    بازار کار پایتون

    تنوع بازار کار پایتون به قدری گسترده است که در سطح ملی و بین‌المللی به راحتی می‌‌توانید، درآمد کسب کنید. در حال حاضر بزرگترین شرکت‌های دنیا مثل: گوگل، نتفلیکس، اینستا و ... ، برای به استخدام گرفتن متخصصین پایتون در رقابت هستند. در کشور ما نیز بازار کار پایتون به سرعت رو به رشد است و علاوه بر اینکه نیاز کارفرمایان در این زمینه افزایش یافته، گرایش جوانان نیز برای یادگیری این زبان بیشتر شده است.

    پایتون (Python) فقط مختص به یک نوع برنامه‌ی مشخص نیست. ضمنا جهت توسعه‌ی برنامه‌های مختلف زیادی به کار می‌رود. درنتیجه به دست آوردن سهمی از بازار کار پایتون، به مراتب آسان‌تر از سایر زبان‌های برنامه نویسی است.

    بازار کار پایتون در موقعیت‌های شغلی متفاوتی وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

    • برنامه نویس Python
    • تحلیل‌گر دیتا
    • متخصص علوم داده
    • متخصص کنترل کیفی
    • توسعه دهنده web Python
    • متخصص آموزش ماشین و یادگیری عمیق
    • متخصص هوش مصنوعی

    پایتون به علت سهولت در کدنویسی و پیشرفت در هوش مصنوعی، پر‌کاربردترین زبان برنامه نویسی است. بازار کار پایتون (Python) به دلیل به کارگیری در پلتفرم‌های مختلف در سطح جهانی بالاست. شما اگر به زبان پایتون مسلط شوید به راحتی می‌توانید با ثبت نام در سایت‌های فریلنسری خارجی، پروژه گرفته و از بازار کار پایتون، بر حسب دلار درآمد به دست آورید.

    برای درآمدزایی در بازار کار پایتون (Python) می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

    • آموزش و تدریس پایتون
    • ساخت بازی‌های کامپیوتری
    • به کاربردن پایتون در دیجیتال مارکتینگ
    • طراحی سایت
    • ساختن اپلیکیشن

    پایتون و مهاجرت 

    با توجه به رشد روز افزون شرکت‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات در سراسر دنیا، استخدام کارشناسان این حوزه در اقصی نقاط جهان افزایش پیدا کرده است. احتمالا ارتباط بین پایتون و مهاجرت، به عنوان یک سوال در ذهن شما شکل گرفته است که ما به آن پاسخ خواهیم داد.

    پایتون و مهاجرت ارتباط مستقیم با هم دارند. زیرا از یک طرف پایتون (Python) یکی از زبان‌های رایج و بسیار پرکاربرد در دنیاست. از طرف دیگر به دلیل اینکه پایتون (Python) یک زبان کد نویسی رایگان با قابلیت خوانایی زیاد است، انتخاب مناسبی برای برنامه نویسان به شمار می‌آید.

    در حال حاضر کشورهای زیادی در دنیا مثل آمریکا، انگلیس، کانادا، روسیه، استرالیا و ...، به استخدام برنامه ‌نویس‌های مهاجر پرداخته‌اند. شما به عنوان یک برنامه نویس اگر قصد مهاجرت دارید، باید بدانید که کشور مقصد شما، بیشتر در کدام قسمت برنامه نویسی فعالیت می‌کند. یا به زبان ساده‌تر، آیا تخصص شما در کشور مورد نظر کاربرد دارد یا خیر؟

    پایتون علاوه بر یادگیری عمیق (Deep learning)، در زمینه‌های مربوط به گسترش تصویر برداری دو بعدی، انیمیشن 3 بعدی و بازی‌های ویدیویی نیز کاربرد دارد. همچنین در بیشتر نرم‌افزارهای محاسباتی و در وبسایت‌هایی مثل یوتیوب، pintrest، اینستا و ... استفاده می‌شود.

    با یادگیری پایتون و مهاجرت به کشورهای محبوب و معتبر دنیا می‌توانید به در‌آمد مورد علاقه‌ی خود برسید. زیرا حقوق دریافتی شما بر اساس دلار خواهد بود. خبر خوب اینکه در کشورهای آسیایی نیز، استخدام برنامه نویس مهاجر صورت می‌پذیرد. کسانی که قصد ندارند خیلی از کشور خود دور باشند، به راحتی می‌توانند در کشورهایی مثل کره‌جنوبی، هند، اندونزی و سنگاپور به کار مشغول شوند.

    چرا پایتون محبوب است | مزایای یادگیری پایتون

    چرا پایتون محبوب است ؟

    برای پاسخ به سوال چرا پایتون محبوب است باید نگاهی به امتیازهایی که این زبان دارد، بیاندازیم:

    یادگیری آسان:

    در پاسخ به سوال چرا پایتون محبوب است ابتدا به یادگیری بسیار آسان آن اشاره می‌کنیم. برنامه نویسان از سطح مبتدی تا حرفه‌ای همگی علاقمند به کار با زبان برنامه نویسی پایتون هستند. پایتون بهترین گزینه برای مبتدی‌های برنامه نویسی است.

    سادگی زبان:

    زبان برنامه نویسی پایتون به زبان کامپیوترها شباهتی ندارد. ولی به طرز شگفت‌آوری به زبان انسان شبیه است. خواندن و ترجمه کدهای پایتون به نسبت دیگر زبانها ساده‌تر است. بنابراین برنامه نویسان آن را درک کرده و رابطه خوبی با آن برقرار می‌کنند.

    چند منظوره بودن:

    محبوبیت زبان برنامه نویسی پایتون چنان گسترس یافته که برنامه‌هایی همچون سی شارپ ++C و جاوا Java را هم پشت سر گذاشته است. از دیگر دلایل محبوبیت برنامه پایتون می‌توان به استفاده چند منظوره از این زبان برنامه نویسی اشاره کرد. برنامه نویسان می‌توانند از این زبان برای نوشتن برنامه هوش مصنوعی، اپلیکیشن موبایل، برنامه نویسی دسکتاپ، توسعه وب و ... استفاده کنند.

    انعطاف‌پذیری و توسعه رایگان و سریع:

    کدهای نوشته شده پایتون را می‌توان در پروژه‌های دیگر هم دوباره استفاده کرد. دیگر توسعه دهندگان می‌توانند آن را گسترش دهند. کتابخانه و مفسر استاندارد آن به صورت رایگان در دسترس است. توسعه کم هزینه آن برای افرادی که نمی‌خواهند هزینه کنند، جذاب‌ترش می‌کند.

    ایمپورت و اکسپورت یا خروجی گرفتن از ماژول‌های پایتون به سادگی قابل انجام است. پایتون در هر محیطی قابل استفاده است. از دیگر زبان‌های مدرن سریع‌تر است و کاربرد بسیاری دارد.

    پشتیبانی غولهای فناوری اطلاعات:

    برترین‌های فناوری اطلاعات از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده می‌کنند. این زبان بین این شرکت‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار است. ضمن این که آن را پشتیبانی و حمایت می‌کنند. شرکت‌هایی مثل:

    • گوگل
    • یوتیوب
    • فیس بوک
    • اینستاگرام
    • ناسا NASA
    • دارپ باکسDropbox
    • یاهو Yahoo
    • موزیلا Mozilla
    • کورا Quora
    • ردیت Reddit
    • آی بی ام IBM

    مناسب برای یادگیری ماشین:

    انجام پروژه‌های یادگیری ماشین با زبان پایتون آسان می‌شود. با رشد علم داده، کتابخانه‌های یادگیری ماشین هم به زبان پایتون نوشته شده است.

    بهترین زبان برای شروع برنامه نویسی:

    مبتدی‌های برنامه نویسی با این زبان ساده شروع می‌کنند. به راحتی و با سرعت زیادی می‌توانید برنامه‌های کاربردی بسازید.

    قابل استفاده به جای تمام زبانهای برنامه نویسی:

    پایتون قابلیت‌های زبان‌های برنامه نویسی مختلف را در خود دارد. به همین دلیل به تنهایی برای انجام وظایف ضروری در زمان توسعه قابل استفاده است.

    کتابخانه‌ها، ابزارها و اسناد پویا و در حال توسعه:

    از آنجا که پایتون بیش از 30 از تولدش می‌گذرد، منابع یادگیری و توسعه آن به راحتی موجود است. از مبتدی تا حرفه‌ای می توانند از راهنماهای اینترنتی و منابع انجمن پایتون کمک بگیرند. ابزارها و اسناد پشتیبانی آن توسط شرکت‌های بزرگ همچنان در حال توسعه است. شرکت‌های حامی، کتابخانه های خوبی برای توسعه پایتون در کمترین زمان دارند.

    مزایای زبان برنامه نویسی پایتون

    1. دسترسی آسان و محبوبیت فراوان

    2. یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون در مقایسه با دیگر زبان‌های برنامه نویسی کامپیوتر بسیار آسان و قابل درک است. زیرا شباهت زیادی به زبان انگلیسی دارد.

    3. کدهای نوشته شده در پایتون به آسانی خوانده می‌شوند.

    4. در رابطه با کد نویسی و تطبیق آن در پلتفرم‌های دیگر زبان برنامه نویسی پایتون عملکرد بسیار خوبی دارد.

    مزیت های شغلی پایتون

    1. کسانی که برنامه نویسی پایتون بدانند، می‌توانند موقعیت‌های شغلی بیشتر و مطلوب‌تری به دست آورند.
    2. حقوق و مزایای برنامه نویسان پایتون خوب و قابل ملاحظه است.
    3. زبان برنامه نویسی پایتون آسان و یادگیری آن سریع است. بنابراین سریع‌تر می‌توانید به درآمد برسید.

    برخی از معایب زبان برنامه نویسی پایتون

    1. به دلیل استفاده از مفسر به جای کامپایلر سرعت عملکرد پایتون کاهش می‌یابد.

    2. پایتون در برنامه‌های موبایل عملکرد ضعیف‌تری نسبت به سایر برنامه‌های تخصصی موبایل دارد.

    3. در صورتی که از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده می‌کنید، کار کردن با دیگر زبان‌های برنامه نویسی دشوار خواهد شد.

    4. برای تست کردن کدهای برنامه نویسی در زبان پایتون به زمان بیشتری نیاز است. زیرا امکان خطا در هنگام اجرای برنامه وجود دارد.

    پیش نیازها و مسیر راه یادگیری پایتون با مدرک | فارسیان

    پیش نیازهای پایتون

    اولین پیش نیاز پایتون یادگیری کار با کامپیوتر است. می توانید آن را در دوره ICDL بیاموزید. حتی مدرک ICDL بگیرید. البته داشتن این مدرک برای شروع یادگیری پایتون در آموزشگاه فارسیان ضروری نیست. آشنایی با کار با کامپیوتر کافی است. ولی کسانی که در این دوره شرکت کرده اند، تسلط کافی به کامپیوتر دارند.

    کمی آشنایی با زبان انگلیسی هم پیش نیاز پایتون محسوب می‌شود. در کلاس آموزش پایتون با اصطلاحات ضروری این زبان آشنا می‌شوید.

    در مرحله بعد باید وارد مسیر راه یادگیری پایتون شوید. مسیری شیرین و پر از آموزش‌های کاربردی و متنوع که به ساخت برنامه های جذاب می‌انجامد. جزئیات دقیق این موضوع و مدت زمان یادگیری پایتون را در ادامه بخوانید.

    مسیر راه یادگیری پایتون

    مسیر راه یادگیری پایتون برای یک فرد تازه کار در حوزه‌ برنامه نویسی، روان و ساده است. به این شرط که در ابتدا با اصطلاحات اولیه‌ی مربوط به آن آشنا شود. به طور کلی همین اصطلاحات هستند که مسیر یادگیری پایتون را تشکیل داده و فرد را مرحله به مرحله در این راه پیش می‌برد.

    دانستن این موارد علاوه بر مسیر راه یادگیری پایتون برای آموزش تمام زبان‌های برنامه نویسی لازم است. کلماتی مانند سینتکس، Ide، فریمورک، شی‌گرا، کتابخانه و ... .

    اگر شما فردی هستید که به تازگی وارد عرصه‌ی برنامه نویسی پایتون (Python) شده‌اید با ما همراه باشید تا در ادامه‌ی مقاله به طور مفصل با این موارد آشنا شوید.

    1- آموزش سینتکس (Syntax):

    اولین گام در مسیر راه یادگیری پایتون شناخت سینتکس است. سینتکس به مجموعه‌ای از قوانین می‌گویند که ساختار یک زبان برنامه نویسی را تعریف می‌کند. یا به زبان ساده‌تر نحوه‌ی نوشتار یک متن است. سینتکس در تمام زبان‌ها وجود دارد و در Python به معنی شکل و نوع یک کلمه یا عدد است. در مسیر یادگیری پایتون سینتکس بسیار ساده است. به شما کمک می‌کند برای انجام یک کار، خط‌های کد کمتری نسبت به سایر زبان‌ها‌ بنویسید.

    2- آموزش Idle:

    در زبان‌های برنامه نویسی مختلف، برای نوشتن کد و ویرایش آن، از Idle استفاده می‌کنند. به طور کلی Idle های متفاوتی وجود دارد که زبان پایتون را هم پشتیبانی می‌کند. گام دوم در مسیر راه یادگیری پایتون آموزش Ide است. سازندگان پایتون به طور انحصاری Idle مخصوص آن را نوشته‌اند که در بسته‌ی نصبی Python قرار گرفته است و به دو حالت تعاملی و اسکریپتی کار می‌کند.

    3- آموزش شی‌گرا (Object- oriented):

    شی‌گرا سبکی از برنامه نویسی است که برای نوشتن پایتون باید از آن استفاده کرد. این سبک یکی از مراحل بسیار مهم در مسیر راه یادگیری پایتون است. در بخش دیگری از مقاله به طور کامل به معرفی سبک شی گرا پرداخته شده است.

    4- آموزش چارچوب‌ها (Frameworks):

    آشنایی با فریمورک‌ها گام دیگری در مسیر راه یادگیری پایتون (Python) است. فریمورک‌ها در واقع چارچوب‌های از پیش تعیین شده هستند که برای سهولت در کار برنامه نویسان استفاده می‌شود.

    برای استفاده از فریمورک‌ها در پایتون هیچ محدودیتی وجود ندارد. ولی باید دقت شود که بر اساس نیاز پروژه به کار گرفته شوند. معروف‌ترین فریمورک‌ها در پایتون جانگو (Django) و فلاسک (Flask) هستند.

    5- آموزش کتابخانه در پایتون:

    گام نهایی در مسیر راه یادگیری پایتون (Python) شناخت کتابخانه‌های آن است. به مجموعه ماژول‌های پایتون کتابخانه می‌گویند. ماژول‌، کدهای از پیش نوشته شده است که برای اهداف مختلف به کار گرفته می‌شود. ماژول‌ها می‌توانند برای برنامه‌های مختلف استفاده شوند. این‌کار از تکرار جلوگیری کرده و سرعت برنامه نویسی را افزایش می‌دهد. Requests، Scrapy، Wxpython Pillow و ... از کتابخانه‌های پایتون هستند.

    مدت زمان یادگیری پایتون

    مدت زمان یادگیری پایتون، به میزان تلاش و منبع آموزشی مورد انتخاب شما بستگی دارد. اینکه چه میزان از وقت خود را برای یادگیری پایتون اختصاص می‌دهید و از چه منابع علمی استفاده می‌کنید، به مدت زمان یادگیری پایتون کمک می‌کند.

    در مرحله‌ی اول به عنوان یک فرد مبتدی، برای کاهش مدت زمان یادگیری پایتون، باید با اصول اولیه و مبانی برنامه نویسی آشنا شوید. با شناخت اصطلاحات برنامه نویسی درک بیشتر و راحت‌تری از زبان پایتون (Python) خواهید داشت.

    در مرحله‌ی دوم باید شروع به کدنویسی کنید و روش حل مساله را یاد بگیرید. به عنوان مثال هر روز 30 الی 40 دقیقه کد بنویسید. باید توجه داشته باشید در صورتی می‌توانید مدت زمان یادگیری پایتون (Python) را با سرعت بیشتری پیش ببرید که همزمان با آموزش‌، فعالیتهای عملی نیز انجام دهید. به احتمال خیلی زیاد در ابتدا با خطاهای زیادی مواجه می‌شوید. سعی کنید با دقت تمام خطاها را رفع کرده و عیب‌یابی کنید.

    مهم‌ترین نکته در مدت زمان یادگیری پایتون، دانستن حوزه‌ کاری است. باید بدانید که در چه حوزه‌ای می‌خواهید فعالیت کنید، وب، موبایل و یا غیره؟! وقتی هدف خود را مشخص کنید با سرعت بیشتری پیشرفت خواهید کرد و زمان را از دست نمی‌دهید.

    به طور کلی کارشناسان حوزه‌ وب، مدت زمان یادگیری پایتون را بین 2 تا 5 ماه تخمین زده‌اند. Basic پایتون چیزی در حدود 30 تا 45 روز زمان می‌برد. اما برای آموزش Python پیشرفته و تسلط به زبان آن، حداقل باید 5 ماه به طور کامل با رعایت تمام مواد فوق، وقت بگذارید.

    مشخصات بهترین کلاس آموزش پایتون

    تا اینجا متوجه شدیم پایتون چیست و چرا پایتون یاد بگیریم. اما در مرحله بعد لازم است بدانیم کجا می توانیم پایتون را به خوبی بیاموزیم. بهترین کلاس آموزش پایتون مهمترین انتخاب در مسیر یادگیری پایتون است. معیارهای مختلفی را برای انتخاب در نظر داشته باشید. اول از همه اعتبار آموزشگاهی که کلاس آموزش پایتون را برگزار می‌کند.

    مربی‌ها و سرفصل آموزش پایتون در انتخاب بهترین کلاس آموزش پایتون تاثیر مستقیم دارند. سرفصل مطالب کلاس باید برای مبتدی‌ها در سطح مقدماتی شروع شود. در مرحله بعد وارد بخش پیشرفته‌تر شود و برنامه نویسی تخصصی را آموزش دهد. مربی کلاس آموزش پایتون حتما در این زمینه کار کرده باشد. سابقه آموزش مباحث کلاس هم داشته باشد. مطالبی که در کلاس ارائه می‌کند باید بر اساس آخرین آموزش‌های زبان پایتون باشد.

    دقت کنید یک ویژگی بهترین کلاس آموزش پایتون ، امکان ارائه مدرک معتبر بعد از دوره است. معتبرترین مدرک برنامه نویسی پایتون در حال حاضر، از طرف سازمان فنی حرفه ای صادر می‌شود. آموزشگاهی که از طرف سازمان، امکان برگزاری آزمون نهایی و ارائه مدرک دارد، بسیار معتبر است.

    آموزشگاه برنامه نویسی فارسیان، برگزارکننده رسمی کلاس پایتون از طرف سازمان فنی حرفه‌ای کشور است. دوره پایتون این آموزشگاه تمام ویژگی‌های بهترین کلاس آموزش پایتون را دارد. در این کلاس مطالب جامع مقدماتی تا پیشرفته پایتون را در کمترین زمان به صورت فشرده می‌آموزید. محدودیت سنی و پیش نیاز خاصی برای شرکت در کلاس وجود ندارد. تا کنون تعداد زیادی نوجوان و جوان، با موفقیت از این کلاس فارغ التحصیل شده‌اند.

    در پایان دوره آموزش پایتون آموزشگاه فارسیان در آزمون نهایی شرکت می کنید. با قبولی در آزمون تستی و عملی مدرک معتبر فنی حرفه ای را دریافت می کنید. این مدرک اعتبار بین المللی دارد و قابل ترجمه است.

    از ابتدا تا انتهای مسیر یادگیری پایتون در کنار شما هستیم!

    بهترین کلاس آموزش پایتون با مدرک قابل ترجمه | فارسیان

     

    این مطلب را برای دیگران هم ارسال کنید :

  • پیام بگذارید.






    اخبار فوری