جزئیات مدرک ICDL به چه درد می خوره؟ همه چیز درباره مدرک ای سی دی ال

مدرک ICDL به چه درد می خوره؟ همه چیز درباره مدرک ای سی دی ال

مدرک ICDL به چه درد می خوره؟ همه چیز درباره مدرک ای سی دی ال

این مطلب را برای دیگران هم ارسال کنید :

  • مدرک ای سی دی ال به چه درد می خوره؟ مدرک ICDL چیست؟

    مدرک ای سی دی ال ICDL مهمترین مدرکی است که برای موفقیت در کار و زندگی به آن نیاز داریم. کسانی که در دوره آموزش کامپیوتر ای سی دی ال شرکت کرده‌اند، از مهارت‌ها و امتیازهای خاصی برخوردارند. بسیاری از متخصصان ابتدا مدرک ای سی دی ال گرفته‌اند و بعد در یک زمینه خاص پیشرفت کرده‌اند. در واقع مهارت کار با کامپیوتر پیش زمینه پیشرفت‌های بزرگتر آنها شده است.

    پاسخ این سوال را که ICDL چیست و مدرک ای سی دی ال به چه درد می خورد در این پست آموزشگاه فارسیان کاملا توضیح داده‌ایم. هر آن چه از مدرک ای سی دی ال میخواهید بدانید از این لیست انتخاب کنید و بخوانید.

    فهرست مطالب:

    ای سی دی ال ICDL چیست ؟

    پاسخ سوال ICDL چیست به بیان خیلی ساده، سواد و دانش پایه کامپیوتر است. اگر بخواهیم خیلی دقیق ای سی دی ال چیست را توضیح دهیم باید به واژه ICDL اشاره داشته باشیم. این کلمه مخفف، کوتاه شده عبارت International Computer Driving License است و به صورت گواهینامه بین‌المللی کاربری کامپیوتر ترجمه می‌شود.

    مدرک آی سی دی ال یک گواهی مفید و شناخته‌شده در سطح بین‌المللی است. در طی آن کارآموزان به 7 مهارت کامپیوتری تسلط می‌یابند. این مدرک نشان‌دهنده توانایی افراد در استفاده از رایانه و نرم‌افزارهای معمول آن است. بنابراین خیلی از افراد خواهان استخدام در ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی نیاز به اخذ مدرک icdl دارند.

    در ادامه تعریف آی سی دی ال چیست لازم است بدانید که مدرک icdl بین‌ المللی توسط بنیاد ECDL در سال 1995 طراحی، تضمین و صادر شده است. در اروپا آی سی دی ال را با نام اختصاری ECDL (گواهینامه اروپایی کاربری کامپیوتر) می‌شناسند.

    انجمن ای سی دی ال یک سازمان غیرانتفاعی و جهانی حاکم بر مهارت‌های کامپیوتری است. در حال حاضر این مهارت در 149 کشور دارای اعتبار بوده و بیش از 35 میلیون متقاضی در سراسر جهان موفق به دریافت آن شده‌اند.

    همه چیز درباره مدرک ای سی دی ال | آموزشگاه فنی حرفه ای فارسیان

    مدرک ICDL چیست

    اینکه مدرک ICDL چیست و چه ارزشی دارد، سؤال بسیاری از مردم است. مدرک ICDL گواهینامه بین المللی است که به افراد مسلط به مهارت های هفتگانه icdl کامپیوتر اعطا می‌کنند. این مدرک در ایران از طرف سازمان فنی و حرفه ای کشور صادر می‌شود. اعتبار مدرک ای سی دی ال فنی حرفه ای بین المللی است. داشتن این مدرک برای استخدام یک امتیاز مثبت به شمار می‌رود.

    دریافت مدرک icdl محدودیت سنی ندارد. کسانی که مهارت های هفتگانه icdl را در دوره های آموزش کامپیوتر بیاموزند یا به آن‌ها مسلط باشند، مجاز به شرکت در آزمون icdl هستند. با شرکت در آزمون و کسب حداقل نمره قبولی مدرک icdl را دریافت می‌کنند.

    مهارت های هفتگانه icdl چیست

    مهارت های هفتگانه icdl تمام مهارتها و سرفصل‌هایی است که برای کار با کامپیوتر ضروری است. در بخش آی سی دی ال چیست متوجه شدید که این مهارت در جهت ارتقای توانایی دیجیتال افراد برگزار می‌شود. بنابراین مهارت های هفتگانه icdl مانند اکثر دوره‌های کامپیوتر شامل سرفصل‌های تئوری و عملی است.

    در دوره‌های آموزشی موسسات مختلف برای آموزش مهارت icdl، هفت سرفصل تقریباً ساده در نظر گرفته شده است. این 7 مهارت معمولاً به صورت دو دوره icdl درجه 1 و icdl درجه 2 تقسیم‌بندی می‌شود. دوره درجه یک مهارت های هفتگانه آی سی دی ال پیش نیاز دوره آی سی دی ال درجه 2 است. در ادامه می‌توانید لیست سرفصل دوره های مدرک آی سی دی ال فنی حرفه ای را ببینید.

    آموزش مهارت های هفتگانه icdl | آموزشگاه فارسیان

    سرفصل دوره های icdl فنی حرفه ای

    سرفصل دوره های ICDL فنی حرفه ای موارد ذیل است که در کلاس کامپیوتر می آموزید:

    • مبانی کامپیوتر: در دوره فناوری اطلاعات IT مبانی پایه و اساسی کامپیوتر و همچنین مقدمات سخت‌افزار آموزش داده می‌شود.
    • اینترنت: کار با اینترنت یک نیاز ضروری برای همه افراد است. در این فصل کاربران مفاهیم کار با اینترنت مانند جست‌وجو در فضای وب و ساخت ایمیل را فرا می‌گیرند.
    • ویندوز: این سرفصل از مهارت‌های هفتگانه ICDL، اطلاعات کاملی درباره سیستم عامل ویندوز و نصب آن ارائه می‌دهد.
    • نرم‌افزار ورد (Word): نرم‌افزار ورد برای تایپ، رسم جدول، فرمول‌نویسی، ویرایش متن و ... حائز اهمیت است. در دوره مهارت ای سی دی ال با این نرم‌افزار کاربردی آفیس آشنا خواهید شد.
    •  نرم‌افزار اکسل (Excel): در سرفصل نرم‌افزار اکسل به مواردی همچون نحوه محاسبات و فرمول‌نویسی پرداخته می‌شود.
    • نرم‌افزار پاورپوینت (PowerPoint): بیش‌ترین کاربرد پاورپوینت در ساخت اسلاید برای ارائه مطالب است. پس از پایان این سرفصل از تسلط کافی برای کار با پاورپوینت برخوردار خواهید شد.
    • نرم‌افزار اکسس (Access): این نرم‌افزار برای ایجاد بانک داده اطلاعاتی به صورت یک ساختار منظم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این سرفصل آموزشی اصول کار با دیتابیس اکسس را برای ورود به بازار کار یاد می‌گیرید.

    چرا مدرک icdl فنی حرفه ای؟

    مدرک ICDL فنی حرفه ای معتبرترین مدرک کامپیوتر در ایران و جهان است. این مدرک در 181 کشور مورد تایید است. کسانی که این مدرک را دارند دیپلم و تکنسین مهارتهای آی سی دی ال به شمار می‌روند. گواهی فنی حرفه‌ای دارای ارزش بین‌المللی است. در همه ارگان‌های دولتی و خصوصی اعتبار دارد. مدرک آی سی دی ال فنی حرفه ای را می‌توان به صورت رسمی ترجمه کرد. از این‌رو آن را در خارج از کشور به رسمیت می‌شناسند.

    اگر تمایل به یادگیری کامپیوتر دارید، بهتر است برای اخذ مدرک icdl فنی حرفه ای هم اقدام کنید. حتی اگر برای استخدام یا مهاجرت نیاز به مدرک icdl فنی حرفه ای دارید، بهترین راهکار ثبت نام در یک آموزشگاه مورد تایید سازمان فنی حرفه‌ای است. پس از پشت سر گذاشتن دوره‌های عملی و تئوری آی سی دی ال باید در آزمون مربوط به آن شرکت کنید. با کسب نمره قبولی در آزمون می‌توانید برای صدور مدرک آی سی دی ال فنی حرفه‌ ای خود اقدام کنید.

    مدرک icdl بین المللی

    مدرک آی سی دی ال بین المللی نوعی گواهینامه معتبر بوده که در سطح جهانی مورد تایید است. اخذ مدرک icdl بین المللی برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور بسیار حائز اهمیت است. زیرا تخصص آنها در حوزه سواد کامپیوتر را نشان می‌دهد. همچنین این مدرک برای استخدام شدن در شرکت های دولتی و خصوصی از اعتبار کافی برخوردار است.

    روند دریافت مدرک icdl بین‌ المللی بسیار ساده است. ابتدا لازم است که کارآموزان در آموزشگاه‌های معتبر با قابلیت ارائه مدرک بین المللی آی سی دی ال ثبت‌نام کنند. بعد از پایان کلاس‌های آموزشی icdl می‌توانند در آزمون‌های بین‌المللی شرکت کنند. در صورت کسب نمره قبولی در این آزمون مدرک بین‌المللی برای آنها صادر می‌شود.

    مدرک ای سی دی ال فنی حرفه ای هم اعتبار بین المللی دارد. بسیاری از متقاضیان مهاجرت برای دریافت مدرک icdl بین المللی فنی حرفه ای اقدام می کنند. حتی دیگر دوره های فنی حرفه ای همچون گرافیک و حسابداری را هم در کنار این دوره یا بعد از آن می‌گذرانند.

    نکته:

    امکان گرفتن مدرک ICDLبین المللی از بنیاد جهانی دیگر فراهم نیست. مدرک فنی حرفه ای ICDL به گفته بنیاد جهانی ای سی دی ال، اعتباری بیشتری دارد.

    نمونه مدرک ICDL فنی حرفه ای

    نمونه مدرک icdl بین المللی فنی حرفه ای | آموزشگاه فارسیان

    مدرک ای سی دی ال به چه دردی میخوره

    اهمیت مدرک ای سی دی ال را با فراگیر شدن کار با کامپیوتر در همه ابعاد می‌توان احساس کرد. کاربرد مدرک icdl برای یک فریلنسر، خانه‌دار، کارمند، کارفرما، دانش‌آموز، دانشجو یا حتی متقاضی مهاجرت به خارج از کشور از نان شب واجب‌تر است. زیرا ارتقاء مهارت کار با کامپیوتر مزایای زیادی را به همراه دارد. به عنوان مثال باعث سرعت بازدهی کار با رایانه، افزایش اعتماد به نفس، صرفه‌جویی در وقت و صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

    علاوه ‌بر اینها مهارت آی سی دی ال را برای یادگیری سایر مهارت‌های کامپیوتر و نرم‌افزارهای تخصصی به نحوی می‌توان پیش‌نیاز در نظر گرفت. یادگیری آن می‌تواند باعث سرعت روند یادگیری کارآموزان نرم‌افزارهای مختلف شود. درباره اینکه مدرک ای سی دی ال به چه دردی می‌خورد یک نکته مهم دیگر هم وجود دارد. اگر علت اصلی دریافت مدرک icdl برای استخدام شدن یا مهاجرت به خارج از کشور است، باید مدرک معتبر داشته باشید. مدرک ای سی دی ال فنی حرفه‌ ای و بین المللی به خاطر اعتبار جهانی بسیار توصیه می‌شود.

    اهمیت مدرک ای سی دی ال برای استخدام

    مدرک ای سی دی ال برای استخدام در هر شرکت یا سازمانی اهمیت ویژه ای دارد. اگر تا به حال آگهی‌های استخدامی را از نزدیک دیده باشید به احتمال زیاد در همه آنها به ارائه مدرک آی سی دی ال اشاره شده است. مدرک icdl برای استخدامی ارزش بالایی دارد. زیرا امروزه در همه شرکت‌ها و سازمان‌ها برای پیشبرد اهداف آنها لازم است که کارمندان تسلط کامل به کامپیوتر داشته باشند. در مهارت‌های هفتگانه icdl مبانی کلیدی کار با رایانه را آموزش می‌دهند. افراد بعد از قبولی از مهارت کافی در کار با کامپیوتر برخوردار می‌شوند.

    مدرک ای سی دی ال برای استخدام در ارگان‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی مختلف مانند موارد زیر یک ضرورت است:

    • نیروی انتظامی
    • بانک‌ها
    • اداره برق، گاز و آب
    • آموزش و پرورش
    • قوه قضاییه
    • شهرداری
    • سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی
    • شرکت نفت و ...

    اما دقت داشته باشید که برای پذیرش در شغل مورد نظر خود باید یک گواهی معتبر ارائه دهید. مدرک icdl فنی حرفه ای در همه این ارگان‌ها و سازمان‌ها مورد تایید است. با ثبت‌نام در آموزشگاه‌های دارای صلاحیت می‌توانید برای دریافت فوری مدرک ای سی دی ال اقدام کنید.

    در ادامه توضیحاتی درباره اهمیت مدرک ای سی دی ال برای استخدام در برخی سازمان‌ها ارائه می کنیم.

    مدرک ای سی دی ال برای استخدام

    اهمیت مدرک icdl برای استخدام بانک

    مدرک icdl برای استخدام بانک یک ضرورت به شمار می رود. یکی از مدارک اجباری برای استخدام در بانک‌ها، ارائه مدرک آی سی دی ال است. داشتن این مدرک مهر تاییدی بر شایستگی فرد متقاضی در رابطه با تسلط کار با رایانه است. همچنین به فرد متقاضی کمک می‌کند که بعد از استخدام در بانک از اعتماد به نفس کافی برای انجام کارهای خود برخوردار باشد. البته برای قبولی در آزمون استخدام بانک شرایط زیاد دیگری هم وجود دارد. سریع‌ترین راه برای دریافت مدرک icdl برای استخدام بانک شرکت در کلاس‌های فشرده icdl است.

    بسیاری از افراد متقاضی کار در امور مالی و حسابداری هم حتما در دوره آموزش icdl شرکت می کنند. این مهارت به سرعت عمل و تخصص آنها در کار بسیار کمک می کند.

    ضرورت مدرک icdl برای آموزش و پرورش

    مدرک icd برای آموزش و پرورش و استخدام در آن بسیار موثر است. یکی از شرط‌های آموزش و پرورش برای معلم شدن ارائه مدرک icdl به کارگزینی اداره است. پس اگر رویای استخدام شدن در آموزش و پرورش را در سر دارید، همین الان برای دریافت مدرک آی سی دی ال فنی حرفه ای برنامه‌ریزی کنید.

    به یاد داشته باشید که برای پیش گرفتن از رقبای خود باید مدرک معتبر و دارای ارزش ارائه دهید. مدرک icdl برای آموزش و پرورش از اعتبار کافی در داخل و خارج از کشور برخوردار بوده و قطعاً بهترین مدرک ای سی دی ال برای استخدام است.

    مدرک آی سی دی ال پیش زمینه اصلی بسیاری از رشته‌ها

    مدرک آی سی دی ال برای یادگیری دیگر مهارتها بسیار مهم است.  اگر کار با کامپیوتر را ندانید، در کارهای اداری و حسابداری با مشکل جدی مواجه می شوید. اگر در حوزه گرافیک و فیلم، طراحی سایت و کارهای اینترنتی تمایل به کار دارید، باید کار با کامپیوتر را بدانید. چه بهتر که مدرک ICDL هم داشته باشید. به این ترتیب از دیگران چند قدم جلوترید و در اولویت استخدام قرار می‌گیرید.

    نحوه دریافت مدرک icdl بین المللی | آموزشگاه فارسیان

    چطور مدرک ICDL بگیریم؟

    گرفتن مدرک ICDL نیازمند شرکت در کلاس و آزمون سازمان فنی حرفه‌ای است. لازم است حداقل 50% نمره را از 100 دریافت کنید. آزمون آن در دو مرحله برگزار می شود. ابتدا در آزمون تستی شرکت می‌کنید. بعد از قبولی، برای شرکت در آزمون عملی به آموزشگاه رسمی فنی حرفه ای فراخوانده می شوید. اگر در این مرحله هم موفق شوید، مدرک ای سی دی ال بعد از مدتی صادر می‌شود. نسخه الکترونیکی آن توسط آموزشگاه قابل دریافت است.

    نکته:

    افرادی که در کار با کامپیوتر مهارت لازم را دارند، از آنها در آموزشگاه مصاحبه تعیین سطح گرفته می شود. در صورت تایید صلاحیت به آزمون معرفی می شوند.

    شرکت در آزمون و دریافت مدرک هزینه بسیار کمی را شامل می‌شود. مبلغ آن توسط سازمان فنی حرفه ای هر ساله به طور رسمی به آموزشگاه ابلاغ می شود.

    مدت اعتبار مدرک icdl فنی حرفه ای

    حتما مدت اعتبار مدرک icdl فنی حرفه ای سوال شما نیز هست. اول باید بگوییم مدرک آی سی دی ال معتبرترین مدرک در داخل و خارج از کشور است. سازمان فنی حرفه‌ای مورد تایید قوه قضاییه و وزارت خارجه بوده و این ارزش مدرک آن را بالا می‌برد.

    مدت اعتبار مدرک icdl همیشگی است و از اعتبار ساقط نمی شود. اما اگر نیاز به بروزرسانی و یادگیری اطلاعات دانش جدید کامپیوتر هستید، شرکت در دوره آموزش icdl به ارتقاء شما کمک می کند.

    اگر به فکر اشتغال یا مهاجرت هستید با اطمینان می‌گوییم که مدرک بین‌المللی و فنی حرفه ای آی سی دی ال کارتان را راه می‌اندازد.

    هزینه مدرک icdl چقدر است؟

    هزینه مدرک icdl آی سی دی ال در مقایسه با بسیاری از دوره‌های آموزش نرم‌افزارهای کامپیوتر ناچیز است. به طور کلی هزینه این مدرک به هزینه آموزش، هزینه آزمون و هزینه صدور گواهی آن مربوط می‌شود. هزینه دریافت مدرک icdlدر آموزشگاه‌های مختلف می‌تواند باهم متفاوت باشد. آموزشگاه کامپیوتر فنی حرفه ای که مجوز رسمی دارند، هزینه کمتری برای کلاسها دریافت می کنند.

    اگر به مهارتها مسلط هستید و کلاس شرکت نکنید، هزینه آن کمتر خواهد بود. به این دلیل که فقط ملزم به پرداخت نصف هزینه کلاس و هزینه شرکت در آزمون دریافت مدرک icdl هستید.

    نکته:

    توصیه می‌کنیم اگر برای استخدام نیاز به دریافت مدرک آی سی دی ال دارید، از فکر خرید مدرک آن منصرف شوید. خرید مدرک کاری غیراخلاقی بوده و به دلیل عدم اعتبار در هنگام استخدام می‌تواند برایتان مشکل‌ ایجاد کند.

    مدرک icdl از کجا بگیریم

    مهمترین سوال این است که مدرک icdl از کجا بگیریم. با توجه به اهمیت یادگیری مهارت آی سی دی ال برای گرفتن مدرک icdl و استخدام در سازمان‌های دولتی و خصوصی، آموزشگاه‌های زیادی در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند. اما لازم است به اعتبار آموزشگاه از سوی سازمان فنی حرفه ای دقت کنیم. بهترین آموزشگاه برای دریافت مدرک آی سی دی ال دارای ویژگی‌های زیر است:

    1. دارای مجوز رسمی از سازمان فنی‌ حرفه‌ای 
    2. ارائه‌دهنده مدرک داخلی و خارجی معتبر
    3. پوشش تمام سرفصل‌های دوره هفتگانه icdl
    4. آموزش توسط اساتید مجرب و پشتیبانی قوی
    5. آموزش مهارت‌های کامپیوتر به طور تخصصی برای ورود به بازار کار
    6. انعطاف بالا از لحاظ حضور و شرکت متقاضیان در کلاس‌های آموزشی

    مدت زمان گرفتن مدرک icdl

    مدت زمان گرفتن مدرک icdl بستگی به تعداد جلسات کلاس، فشرده بودن آن و تمرین و یادگیری شما دارد. سرفصل‌های ای سی دی ال درجه 1 و درجه 2 تقریباً در همه موسسات شبیه به هم است. آموزشگاه فنی حرفه ای فارسیان مشهد، تمام سرفصلها را به طور کامل آموزش می دهد.

    اگر در کلاسها شرکت کنید، قبولی در آزمون راحتتر خواهد بود. در همان مرحله اول قبول می شوید و سریعتر مدرک می گیرید. با احتساب زمان شرکت در آزمون و قبولی در مرحله اول و دوم مدرک ای سی دی ال در طی حدودا 40 روز صادر می‌شود.

    شرایط دریافت مدرک ICDL

    اگر با کامپیوتر آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم در کلاس‌ آموزش ای سی دی ال شرکت کنید. کلاس‌ها بنا به انتخاب شما می‌تواند به صورت خصوصی یا عمومی باشد. پس از اتمام دوره icdl، شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی، مدرک آی سی دی ال برایتان صادر خواهد شد.

    آزمون در دو مرحله آزمون تئوری و عملی برگزار می شود. مرحله اول آزمون تستی در سازمان فنی حرفه ای خواهد بود. شرط شرکت در مرحله دوم، قبولی در آزمون تئوری است. آزمون عملی در آموزشگاه فارسیان مشهد با مجوز رسمی برگزار می‌شود؛ این گزینه کار شما را آسان می کند. در مرحله تستی لازم است حداقل 50% نمره و در مرحله آزمون عملی 80% نمره را بگیرید. بعد از اعلام نمرات از سوی سازمان فنی حرفه ای و قبولی شما، با پرداخت هزینه صدور مدرک به سازمان، مدرک شما را به آموزشگاه فنی حرفه ای ارسال می‌کنند.

    در صورتی که با مهارت icdl آشنایی داشته باشید، می‌توانید برای دریافت مدرک فوری اقدام کنید. در این حالت الزامی به حضور در کلاس‌های آموزش دوره ای سی دی ال نیست و فقط باید در آزمون آن شرکت کنید. البته قبل از ثبت نام برای دریافت مدرک، لازم است توسط آموزشگاه مورد ارزیابی قرار بگیرید. با پذیرفته شدن در این مرحله، برای شرکت در آزمون رسمی سازمان معرفی می شوید و مدرک ای سی دی ال می‌گیرید.

    دریافت مدرک ای سی دی ال ICDL فنی حرفه ای فوری | فارسیان

     

    این مطلب را برای دیگران هم ارسال کنید :

  • دیدگاه ها

    رضا تورچی
    ۷ اسفند ۱۴۰۲

    سلام و عرض ادب و احترام من مدرک ICDLدرجه 1 و 2 را دارم ، آیا میتونم کلاس آموزشی مهارت کامپیوتر برگزار کنم؟

    آموزشگاه فارسیان مشهد
    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

    سلام آقای تورچی عزیز. اگر شرکت در کلاسهای مهارتی است، بله قطعا در کلاس با تمرینات عملی مهارت بیشتر و اطلاعات به روزتری کسب خواهید کرد و اگر منظور شما از برگزاری کلاس، تدریس مهارت کامپیوتر است، لازم با مدیریت موسسه فارسیان صحبت کنید. موفق باشید🌹

    پیام بگذارید.