جزئیات افتر افکت چیست ؛ کاربردها؛ بازار کار و مزایای یادگیری

افتر افکت چیست ؛ کاربردها؛ بازار کار و مزایای یادگیری

افتر افکت چیست ؛ کاربردها؛ بازار کار و مزایای یادگیری

این مطلب را برای دیگران هم ارسال کنید :

  • اینکه افتر افکت چیست چه کاربردی دارد و بازار کار افتر افکت چه شرایطی دارد، قدم اول کار با این نرم افزار جذاب است. اگر دنبال یادگیری افتر افکت هستید، این پست برای شروع به شما کمک می‌کند با دنیای افتر افکت آشنا بشوید. ما در آموزشگاه فارسیان سالهاست به کارآموزان کمک کردیم این نرم افزار را به خوبی بیاموزند. دانش و آگاهی، بهترین آینده را برای همه ما می‌سازد. اگر به دنبال یک مهارت پولساز هستی، این مطلب برای تو نوشته شده.

    اینجا در مورد این تیترها صحبت می‌کنیم:

    افتر افکت چیست؟

    با توجه به کاربرد افتر افکت، حتماً تا به حال نظاره‌گر کارهای تولید شده با آن بوده‌اید. نمونه‌ کارهای افتر افکت را می‌توان در تلویزیون، تیزرهای تبلیغاتی، فیلم‌های کارتونی، وب، بازی‌های ویدئویی و شبکه‌های اجتماعی دید. در ادامه مبحث افتر افکت چیست، اطلاعات بیشتری درباره آن خواهید خواند. اگر می‌خواهید به عنوان یک طراح در هنگام شروع کار با After Effects عملکرد بهتری را ارائه دهید، در ادامه همراه ما بمانید.

    برنامه افتر افکت برای اولین بار در سال 1995 معرفی شد. از آن زمان همچنان در سراسر جهان توسط موشن گرافیست‌ها و ویرایشگران ویدئو برای ایجاد تصاویر خیره‌کننده استفاده می‌شود. ایجاد جلوه‌های ویژه در فیلم‌های معروف همچون Die Hard 4، Spider Man و Gladiator مثال‌هایی از کاربرد افتر افکت هستند.

    این نرم افزار انیمیشن 2.5 بعدی به صورت سیستم لایه‌ای کار می‌کند. در واقع تقریباً مشابه با سیستم لایه‌ها در برنامه فتوشاپ است. از اپلیکیشن Ae در صنعت فیلم و تلویزیون برای ویرایش و ادیت و ایجاد نمونه‌ کارهای خلاق استفاده می‌شود. اما قطعاً با نرم افزارهای تدوین فیلم مانند پریمیر تفاوت دارد.

    برنامه افتر افکت در سیستم مک و ویندوز در دسترس بوده و همچنین بخشی از اشتراک Creative Cloud است. ازاین‌رو با فتوشاپ، ایلوستریتور، پریمیر و سایر نرم‌افزارهای Adobe سازگاری دارد. نسخه‌های جدید After Effects شامل افکت‌های متنوع بوده که باعث افزایش کیفیت و قابلیت‌های آن شده‌اند. البته این مسئله باعث پیچیدگی کار با افتر افکت نمی‌شود. کاربران با هر سطح دانشی می‌توانند به صورت حرفه‌ای آموزش ببینند.

    افتر افکت چه کاربردی دارد

    افتر افکت چه کاربردی دارد

    افتر افکت چه کاربردی دارد مهمترین سوالی است که باید پاسخش را بدانید. بعد از ماهر شدن در کار با After Effects به این نتیجه خواهید رسید که دامنه کاربرد افترافکت گسترده است. در واقع یک فرد طراح ویدئو، تصویرگر و طراح گرافیک براساس نیازی که دارد، از After Effects در جهت پیش بردن پروژه خلاقانه خود استفاده خواهد کرد.

    به لیست زیر نگاه کنید؛ این‌ کاربردهای افتر افکت می‌تواند شغل آینده شما باشد:

    • ساخت جلوه‌های ویژه
    • طراحی عنوان متحرک در پروژه‌های ویدئویی
    • طراحی تیتراژ
    • کامپوزیت یا ترکیب لایه‌ها جهت ساخت صحنه نهایی
    • ایجاد حرکت‌های گرافیکی و پویا
    • ساخت شخصیت‌های کارتونی 2D
    • طراحی موشن گرافیک
    • انیمیشن‌های مخصوص وب
    • تدوین ویدئو عروسی و تولد
    • ساخت فیلم 360 درجه و واقعیت مجازی
    • ساخت لوگوی متحرک
    • ساخت بنر تبلیغاتی
    • ساخت افکت‌های تصویری

    چه کارهایی را نمی‌توان با Ae انجام داد؟ اکنون که متوجه شدید نرم‌افزار افتر افکت چه کاربردی دارد، باید پاسخ این سوال را نیز بدانید. برای اجرای باکیفیت تدوین فیلم و صدا، مدل‌سازی و انیمیشن سه بعدی دیگر نرم‌افزاهای تخصصی شرکت ادوبی کارایی دارند. البته ممکن است برخی از طراحان از افتر افکت برای تدوین و مدل و انیمیشن 3D استفاده کنند. در این‌ صورت نباید انتظار ساخت نمونه کارهای افتر افکت باکیفیت را داشته باشید.

    بازار کار افتر افکت + درآمد افتر افکت کار

    بازار کار افتر افکت

    بازار کار افتر افکت برای طراحان و انیماتورهای حرفه‌ای حسابی داغ است. زیرا همانطور که اشاره کردیم نرم‌افزار After Effects کاربردهای متنوعی دارد. مطمئن باشید در صورت آموزش حرفه‌ای و داشتن نمونه‌های کارهای خلاق می‌توانید به درآمدهای بالا برسید. لازمه کسب درآمد قابل توجه، شناخته شدن شما به عنوان یک فرد فعال و با مهارت بالا در حوزه کاری افتر افکت است. توصیه می‌کنیم در همان اوایل یادگیری افتر افکت و ایجاد نمونه کارهای ابتدایی، بازاریابی و برندسازی فعالیت خود را جدی بگیرید.

    در بالا ذکر کردیم کاربرد افتر افکت در حوزه‌های مختلف شامل ساخت ویدئو برای شبکه‌های اجتماعی، موشن گرافیک، تیزرهای تبلیغاتی، فلیم‌های کوتاه، تدوین فیلم عروسی و تدوین کلیپ موسیقی است. هر کدام از این حوزه‌ها را به نوعی می‌توان بازارکار افتر افکت در نظر گرفت. جز اینها برای کسب درآمد با استفاده از این نرم‌افزار محبوب ادوبی، ایده‌های دیگری هم سراغ داریم. آموزش افتر افکت و برگزاری وبینار، راه‌های خوبی برای پول درآوردن هستند.

    دیگر مزیت بازارکار افتر افکت، امکان همکاری به صورت دورکاری و کسب درآمد دلاری است. به‌این‌ترتیب برای گرفتن پروژه افترافکت، محدودیت مکانی دیگر معنایی ندارد. همین الان بدون‌ ترس، گام اول را برای وارد شدن به شغل موشن گرافیست محکم بردارید.

    حقوق و درآمد افتر افکت کار 

    درآمد افتر افکت کار با میزان هنر و خلاقیت‌اش مشخص می‌شود. در آگهی‌های مختلف برای حقوق افتر افکت کار، نرخ‌های متفاوت تعیین می‌شود. در برخی از پروژه‌ها درآمد موشن گرافیست حرفه‌ای را به صورت حقوق ثابت ماهیانه و در برخی دقیقه‌ای محاسبه می‌کنند. برخی هم به صورت پروژه‌ای دریافت می‌کنند.

    شرکت‌های متقاضی استخدام این افراد، حقوق افتر افکت کار را در سال 1402 از ماهیانه 8 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان تعیین کرده‌اند.

    واضح است که با توجه به سطح مهارت طراحی موشن گرافیست مبلغ دریافتی متفاوت خواهد بود. افراد فعال در این حوزه در صورت برخورداری از مهارت کافی و تولید نمونه‌ کارهای افتر افکت مورد پسند مخاطبان، حقوق مناسبی دریافت می‌کنند. با دانستن پیش نیازها و مقدمات یادگیری آینده بهتری را رقم خواهیم زد.

    سیستم مورد نیاز افتر افکت چیه

    پیش نیاز افتر افکت

    مهمترین پیش نیاز افتر افکت آموزش حرفه‌ای است که با روش صحیح، مسیر یادگیری شما را هموار خواهد کرد. در حقیقت عدم آگاهی از پیش نیاز افتر افکت شما را دچار خستگی و سردرگمی می‌کند. با توجه به اهمیت این موضوع به مهم‌ترین مقدمات یادگیری نرم افزار After Effects در زیر اشاره می‌کنیم.

    • اولین پیش نیاز افتر افکت دانلود به‌روزترین نسخه آن است.
    • برای اجرای مناسب و بدون مشکل نرم‌افزار افتر افکت نیاز به یک سیستم مناسب دارید.
    • نصب و فراگرفتن برنامه‌هایی مانند فتوشاپ و ایلوستریتور در انجام راحت پروژه‌های طراحی با افتر افکت کاربردی است.
    • دیگر پیش نیاز افتر افکت داشتن یک برنامه‌ریزی منظم و پایبندی به آن است.
    • قبل از شروع آموزش حرفه‌ای افتر افکت سعی کنید با محیط این برنامه و ابزارها و منوهای آن آشنا شوید.
    • برای ورود به بازارکار افتر افکت لازم است که یادگیری را با یک دوره آموزش جامع و پروژه‌محور آغاز کنید.
    • کار با نرم‌افزار افتر افکت ساده است. اما به یاد داشته باشید که برای کسب مهارت بالا و کسب فرصت شغلی مناسب باید تمرین و ممارست داشته باشید.

    سیستم مورد نیاز افتر افکت چیه؟

    سیستم مورد نیاز افتر افکت یکی از سوال‌های اساسی کاربران قبل از شروع یادگیری نرم‌افزار ادوبی Ae است. استفاده از سیستم نامناسب، کاربر را با مشکلاتی همچون ایجاد لگ در رندرینگ افتر افکت مواجه می‌کند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم برای انتخاب سیستم مناسب حتماً به مشخصات سخت‌افزاری آن توجه ویژه داشته باشید.

    مهم‌ترین سخت افزار، پردازنده 64 بیتی و حافظه رم حداقل 16 گیگابایت است. هر چقدر حافظه رم بیشتر باشد، سرعت و کارایی بالاتری دارد. پیشنهاد ادوبی در مورد حافظه RAM سیستم مورد نیاز افتر افکت 32 گیگابایت است.

    در مورد سیستم مورد نیاز افتر افکت برای انیمیشن سازی به این موارد دقت کنید:

    • پردازنده با 8 هسته واقعی
    • کارت گرافیک با حداقل 4 گیگابایت حافظه اصلی
    • مادربورد مناسب
    • حداقل CPU از نوع Core i5
    • مانیتور با حداقل رزولوشن 1920*1080
    • هارد SSD با فضای 120 گیگابایت

    نیاز کاربر و حجم اطلاعات پروژه‌های افتر افکت متفاوت هستند. بنابراین مشخصات سخت‌افزاری ذکر شده در مورد حداقل سیستم مورد نیاز افتر افکت، مناسب‌ترین انتخاب را برایتان رقم می‌زنند.  قبل از خرید کامپیوتر یا لپ‌تاپ ایده‌آل با افراد متخصص در این زمینه هم مشورت کنید.

    یادگیری افتر افکت

    مدت زمان یادگیری افتر افکت و چطور یاد بگیریم؟

    اگر فکر می‌کنید مدت زمان یادگیری افتر افکت چند سال به طول می‌انجامد، لازم است این بخش را با دقت بخوانید. برای تبدیل شدن از یک فرد مبتدی به موشن گرافیست کار حرفه‌ای، در وهله اول نیاز به علاقه و پشتکار دارید. مطمئناً هرچقدر تلاش و انگیزه‌تان برای آموختن افتر افکت بیشتر باشد، سریعتر مسلط خواهید شد.

    آموزش افتر افکت شامل 7 مرحله مختلف است. هر کدام از آن مراحل زمان یادگیری متفاوتی دارند. مراحل یادگیری After Effects عبارتند از:

    1. آشنا شدن با چیدمان برنامه از جمله منوی فایل، نوار ابزار، پنجره ترکیب و ...
    2. ایجاد ترکیب‌بندی جدید
    3. وارد کردن داده‌های گرافیکی همچون عکس، ویدئو و کلیپ
    4. شناخت ابزارها
    5. اضافه کردن متن به ویدئو
    6. تنظیم ویژگی‌های لایه‌ها

    با صرف حداقل 6 ساعت در طول روز، مدت زمان یادگیری افتر افکت به طور میانگین 8 هفته وقت می‌برد. بی‌شک در این بازه زمانی استاد شدن امری محال است. واقع بین باشید و با یادگیری افتر افکت و تمرین در کلاس حرفه ای در مدتی کوتاه، به نیروی افتر افکت‌کار حرفه‌ای تبدیل شوید. همچنین به یاد داشته باشید که یادگیری نرم‌افزار Ae مادام‌العمر است. باید همیشه نسبت به آپدیت کردن اطلاعات خود درباره آن کوشا باشید.

     کلاس آموزش افتر افکت فنی حرفه ای

     

    این مطلب را برای دیگران هم ارسال کنید :

  • پیام بگذارید.