جزئیات مدرک ciw چیست؟ چرا مدرک بگیریم؛ اعتبار آن و نحوه دریافت

مدرک ciw چیست؟ چرا مدرک بگیریم؛ اعتبار آن و نحوه دریافت

مدرک ciw چیست؟ چرا مدرک بگیریم؛ اعتبار آن و نحوه دریافت

این مطلب را برای دیگران هم ارسال کنید :

  • مدرک ciw موضوعی است که طراحان وب با داشتن آن رزومه‌ای قوی خواهند داشت. این گواهی بین‌المللی در بین کارشناسان IT، طراحان وب و برنامه‌نویس‌های حرفه‌ای اهمیت زیادی دارد. زیرا مدرک طراحی وب ciw یک مجموعه آموزشی کامل است که در سراسر جهان اعتبار دارد.

    بهترین راه برای اثبات مهارت و دانش تخصصی، گرفتن مدرک  CIW است. داشتن آن باعث تمایز آنها از رقبای می‌شود. پاسخ اینکه این مدرک شامل چه مواردی است و چرا دریافت مدرک ciw ضروری است، در این مقاله از آموزشگاه فارسیان می‌دهیم.

    مدرک ciw چیست؟

    مدرک ciw واژه کوتاه شده Certified Internet Web گرفته شده است. پیدایش آن به اواخر دهه 1990 برمیگردد که توسط جمعی از طراحان و توسعه‌دهندگان وب ایجاد شد. در حال حاضر این گواهی جهت ارتقاء سطح کاربران، مجموعه‌ای از دوره‌های آموزشی استاندارد را در حوزه فناوری اطلاعات IT ارائه می‌دهد.

    مدرک ciw طیف وسیعی از حوزه‌های وب و اینترنت را پوشش می‌دهد. البته بیشتر روی آموزش مباحثی همچون طراحی وب، توسعه وب، مدیریت، شبکه، پایگاه داده و امنیت متمرکز می‌شود. 

    موسسه مدرک معتبر بین‌المللی طراحی سایت، از سال 1937 به بیش از یک میلیون متقاضی را آموزش داده است. ضمن این که بیش از 210000 گواهینامه حرفه‌ای IT اعطا کرده است. مدرک طراحی وب ciw را باید فراتر از یک مهارت دانست. داوطلبان پس از اتمام سرفصل‌های آموزشی و کسب نمره قبولی در آزمون، در حوزه موقعیت‌های شغلی مختلف IT از تسلط لازم برخوردار می‌شوند. همچنین آنها شایستگی ثابت شده‌ای دارند که باعث تمایزشان از سایرین خواهد شد.

    مدرک طراحی سایت ciw تا به اکنون در بیش از 90 کشور به عنوان گواهی استاندارد فناوری اطلاعات (IT) شناخته شده است. در دوره طراحی سایت بعد از آشنایی با مبانی وب و قبولی در آزمون آن، مدرک ciw Associate به کاربران اعطا می‌شود. مرحله بعد انتخاب گرایش مدنظر و شرکت در دوره‌های آن است. بعد از پشت سر گذاشتن همه دوره‌ها، بالاترین مدرک یعنی ciw Master صادر خواهد شد.

    گواهی سی‌آی‌دبیلو شامل چهار سری با تعدادی زیرگروه به شرح زیر است:

    مبانی وب (CIW Web Foundations Series)

    این مجموعه شامل سه دوره پایه است که مهارت های مهم وب را شامل می‌شوند:

    • Site Development Associate
    • Internet Business Associate
    • Network Technology Associate

    دوره مبانی وب سطح ابتدایی از مدرک ciw است. به همین دلیل به غیر از دانش پایه کامپیوتر، به پیش نیاز دیگری احتیاج ندارد. داوطلبان در دوره مبانی وب برای آزمون CIW Web Foundations Series آماده می‌شوند.

    طراحی وب (CIW Web Design Series)

    مجموعه تخصصی طراحی وب به 7 دوره از جمله تخصص پیشرفته HTML5 و CSS3، طراحی رابط کاربری (UI)، متخصص چند رسانه‌ای، استراتژیست رسانه اجتماعی، موبایل وب اپلیکیشن، متخصص تجارت الکترونیک و تحلیلگر داده تقسیم می‌شود.

    توسعه وب (CIW Web Development Series)

    این دوره برای متخصص شدن در جاوا اسکریپت، پرل (Perl) و دیتابیس (databases) مناسب است. داوطلبان در صورت قبولی در این سه تخصص، موفق به اخذ مدرک CIW Web Development Professional می‌شوند.

    امنیت وب (CIW Web Security Series)

    این دوره اصول امنیتی و محافظت از شبکه را یاد می‌دهد. در پایان دوره به عنوان فرد متخصص امنیت وب می‌توانید ادعا کنید که برای مدیریت و محافظت از داده‌های آنلاین دانش و مهارت کافی را دارید.

    چه کسانی می‌توانند مدرک CIW بگیرند؟

    یادگیری مدرک طراحی سایت به پیش‌نیاز خاصی احتیاج ندارد. کاربران برای شرکت در کلاس‌های این دوره فقط باید از دانش مهارت icdl برخوردار باشند. همه علاقه‌مندان به حوزه وب می‌توانند برای اخذ مدرک طراحی وب ciw اقدام کنند. از دیگر خوبی‌های این دوره، آموزش تمام مباحث از صفر تا صد بوده تا جایی که کاربران بعد از پایان تعداد جلسات و قبولی در آزمون‌های دوره، آمادگی حضور در بازار کار را خواهند داشت. پس اگر دانش‌آموز، دانشجو، فریلنسر، کارفرما، متخصص بازاریابی، کارشناس IT، گرافیست یا برنامه‌نویس بوده و به دنبال آینده شغلی خوب می‌گردید، بدون هیچ معطلی در دوره مدرک CIW شرکت کنید.

    اصلا چرا مدرک ciw بگیریم؟

    اگر می‌خواهید در حوزه اینترنت و طراحی سایت وارد شوید، یکی از قابل اعتمادترین گواهینامه‌ها، مدرک ciw است. این دوره آینده‌ای روشنی را برایتان تضمین می‌کند. زیرا شامل چندین مهارت بوده که با سپری کردن آنها مطمئن خواهید شد از تحولات دنیای وب و اینترنت عقب نمی‌مانید. موقعیت‌های شغلی مختلفی را پیش رویتان قرار می‌دهد. به عنوان مثال طراحی سایت کاربرپسند، مدیریت وب، امنیت شبکه، بازی‌های کامپیوتری، پایگاه داده و برنامه‌نویسی از رایج‌ترین آنها هستند. علاوه‌ بر اینها از دیگر مزایای اهمیت دریافت مدرک طراحی وب ciw می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
    • اعتبار جهانی دارد
    • برای هر سطح دانشی مناسب است
    • باعث ارتقاء رزومه می‌شود
    • عملی و پروژه محور است
    • راهی عالی برای نشان دادن مهارت و تخصص به کارفرما است
    • هزینه پایین دارد
    • شامل سرفصل‌های به‌روز و کامل است
    • تاریخ انقضا ندارد
    • افزایش درآمد را در پی دارد

    مدرک ciw بین المللی

    مدرک طراحی وب ciw در کشورهای مختلف مورد پذیرش است. در حال حاضر شرکت‌هایی مانند سیسکو، جنرال داینامیکس، نورثروپ گرامن، هیولت پاکارد (HP)، بی‌ای‌ئی سیستمز، سیتی بانک و حتی اداره امنیت ملی ایالات متحده؛ گواهینامه‌های ciw را در آگهی‌های شغلی خود برای موقعیت‌های IT درخواست می‌کنند. با دریافت مدرک ciw بین المللی خیالتان راحت خواهد بود که در خارج از کشور هم می‌توانید به عنوان متخصص در کار با ابزار وب شناخته شوید.

    مدرک ciw فنی حرفه ای

    ما هم مانند خیلی‌ها معتقد هستیم که در هر کاری مهارت بیش از مدرک دارای ارزش است. با این حال دریافت مدرک با اعتبار جهانی جزء سوابق درخشان محسوب می‌شود. همچنین کارفرما را برای استخدام متقاضی ترغیب می‌کند. مدرک ciw فنی حرفه ای از آن دسته گواهی‌های با اعتبار بین‌المللی بوده که ثابت می‌کند کاربران در طراحی و مدیریت وب به مهارت بالا رسیده‌اند. فرصت‌های بالقوه شغلی مناسبی ایجاد می‌کند. همچنین قابل ترجمه بوده و معتبرترین مدرک برای مهاجرت است.

    برای بهره‌مندی از تمام مزایای مدرک طراحی وب ciw فنی حرفه ای توصیه می‌کنیم که در انتخاب آموزشگاه حتماً دقت به خرج دهید. یک آموزشگاه معتبر باید برگزارکننده دوره‌های آموزشی طراحی وب زیر نظر سازمان فنی حرفه‌ای باشد. سرفصل‌ها را مطابق با استاندارد‌های دوره ciw تعیین کند. از اساتید مجرب و با سابقه دوره بین‌ المللی ciw، بهره بگیرد.

    چنان‌چه به دنبال ثبت‌نام در بهترین دوره ciw فنی حرفه‌ای هستید و می‌خواهید با شایستگی بالا وارد بازار کار شوید، با اطمینان می‌گوییم که کلاس‌های آموزشی ما شما را به هدفتان می‌رسانند.

    اعتبار مدرک ciw

    یکی از سوالات اساسی درباره مدرک طراحی سایت، اعتبار آن است. در بین انواع گواهینامه‌های توسعه‌دهنده وب، مدرک ciw در ایران و کشورهای خارجی به عنوان جامع‌ترین مدرک در زمینه IT شناخته می‌شود. همچنین بسیاری از دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی و شرکت‌‌های بزرگ آن را معتبر می‌دانند. علت اصلی ارزش بالای مدرک بین المللی ciw، جامع و باکیفیت بودن آن است. سرفصل‌های این دوره مباحث زیادی از IT و اینترنت را در برمی‌گیرند. به نحوی که کاربران می‌توانند بر حسب علاقه خود گرایش مد نظرشان را انتخاب کنند و به عنوان شغل از آن درآمد کسب کنند.

    شرایط و نحوه دریافت مدرک ciw

    اولین قدم برای دریافت مدرک طراحی وب، ثبت‌نام در دوره آموزشی آن است. در سطح کشور موسسات آموزشی زیادی دوره ciw را ارائه می‌دهند. اما دقت داشته باشید که برای کسب نتیجه ایده‌آل باید در آموزشگاهی ثبت‌نام کنید که معتبر بوده و از اساتید حرفه‌ای بهره می‌برد. علاوه‌بر اینها لازم است که کلاس‌های خود را به صورت پروژه محور برگزار نمایند. زیرا در این صورت با مهارت بیشتری وارد بازارکار خواهید شد.

    درباره شرایط و نحوه دریافت مدرک ciw باید بدانید که شرکت در کلاس‌های آموزشی آن به پیش نیاز علمی خاصی احتیاج ندارد. علاقه و پشتکار از مهم‌ترین عوامل برای موفقیت در این دوره با سطح بالا هستند. البته آشنایی با طراحی سایت و گرافیک می‌تواند به پیشرفت سریع کاربران بسیار کمک کند. داوطلبان بعد از پایان تعداد جلسات آموزشی دوره و تسلط کامل به سرفصل‌ها، ملزم به شرکت در آزمون‌های تئوری و عملی هستند. با موفقیت داوطلبان در آزمون، از سوی سازمان فنی حرفه ای برای آنها مدرک بین المللی ciw صادر می‌شود.

    سرفصل های دوره ciw

    ما در آموزشگاه فنی حرفه ای فارسیان سرفصل‌های دوره ciw را مطابق با استاندارد آموزشی فراهم کرده‌ایم. انتخاب مباحث آموزشی به گونه‌ای است که داوطلبان پس از پایان کلاس‌ها‌ از شرکت در دوره‌های دیگر بی‌نیاز باشند و همچنین با آمادگی کامل روانه بازارکار شوند. در ضمن تمام سرفصل‌ها به صورت پروژه محور برگزار می‌شوند و نگرانی از بابت یادگیری عمیق آنها وجود نخواهد داشت. تعدادی از سرفصل‌های دوره طراحی سایت ciw به قرار زیر است:

    1- طراحی رابط کاربری UI

    بخش اعظمی از پروژه طراحی سایت مربوط به رابط کاربری UI می‌شود. قسمت‌های مهم رابط کاربری شامل تایپوگرافی، طراحی گرافیک، رنگ‌ها، موکاپ و طراحی بصری است. برای اینکه به عنوان فرد طراح متخصص بتوانید یک سایت کاربرپسند ایجاد کنید لازم است که تمام تکنیک‌های رابط کاربری را فرا بگیرید. در این سرفصل از دوره ciw درباره تمام زیر و بم مهارت رابط کاربری به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

    HTML5: زبان HTML5 نسخه به‌روز HTML بوده که یادگیری حرفه‌ای آن برای ایجاد صفحات وب و اپلکیشن‌های موبایل سودمند است. در این مرحله با استفاده از HTML5 به صورت عملی نوشتن تگ‌ها، کدها، ایجاد فرم‌ها، فیلدهای ورودی و الگوها، افکت‌ها، درج صدا و ... را پیش خواهیم برد.

    CSS3: زبان نشانه‌گذاری CSS3 نسخه‌ای کاملی است که استفاده از آن کار طراحی سایت را بسیار جذاب می‌کند. یادگیری این زبان ساده برای استفاده از قابلیت‌های HTML لازم است. درضمن با استفاده از ویژگی‌های سی اس اس 3 می‌توان سایت‌های سفارشی را طراحی کرد. اساتید باتجربه ما درباره نحوه اجرای کدها و تمام ماژول‌های CSS3، همه چیز را به صورت عملی توضیح می‌دهند.

    Javascript: زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت بسیار حرفه‌ای و قدرتمند است. یکی از مزایای JS، استفاده از آن در سمت برنامه‌نویسی سمت سرور و کاربر است. یادگیری این زبان جهت طراحی، توسعه وب، بازی‌ها و برنامه‌های تلفن همراه ضرورت دارد. در این سرفصل آموزشی از دوره طراحی وب ciw قرار است که Javascript را به صورت مقدماتی تا پیشرفته آموزش ‌دهیم.

    JQuery: یادگیری جی کوئری به برنامه‌نویس‌ها کمک می‌کند تا از جاوا اسکریپت راحت‌تر استفاده کنند. بنابراین برای یادگیری این زبان برنامه‌نویسی تسلط به زبان JS الزامی است. از کاربردهای Jquery می‌توان به ساخت افکت‌های کشویی، متحرک‌سازی، ایجاد انیمیشن، تغییر کدهای HTML و تغییر کد نوشته‌های جاوا اسکریپت اشاره کرد. چگونگی استفاده از JQuery در طراحی سایت را از صفر تا صد ارائه می‌دهیم.

    2- برنامه نویسی سمت سرور

    آن دسته از اسکریپت‌ها و برنامه‌های سفارشی را که قرار است روی سرور اجرا شوند، با استفاده از برنامه نویسی سمت سرور ایجاد می‌کنند. از زبان‌های برنامه نویسی نیازمند به سرور می‌توان PHP، جاوا، پایتون و Mysql را نام برد. برنامه نویسی سمت سرور بیشتر برای ایجاد سایت‌های پویا کاربرد دارد که بسیار هم پرطرفدار هستند. در این مرحله به طور تخصصی با محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی PHP، Mysql و Apache server آشنا خواهید شد.

    PHP: یکی از پراستفاده‌ترین زبان‌های برنامه ‌نویسی متن باز بوده که برای ساخت صفحات وب داینامیک کاربرد دارد. بازارکار برنامه‌نویسان مسلط به PHP بسیار داغ است. بسیاری از سایت‌های معروف مانند دیجی کالا، آپارات، نت برگ، اسنپ و الوپیک با این زبان طراحی شده‌اند. در اینجا تمام مباحث پی اچ پی را برای طراحی وب اپلیکیشن، نرم‌افزراهای تحت وب، ساخت ربات تلگرام و ... به بهترین شکل ممکن یاد خواهیم داد.

    Apache server: وب سرور Apache برنامه‌ای با ساختار متنی ماژول و متن باز است. رایج‌ترین وب سرور به شمار می‌رود و با سایت‌های وردپرس سازگاری دارد. طراحان وب از این وب سرور برای ساخت سایت‌های امن دلخواه خود بهره می‌برند. در طول این مبحث مانند یک برنامه نویس و طراح حرفه‌ای درباره نحوه نصب، راه‌اندازی و استفاده از وب سرور آپاچی مباحث عملی کاملی را آموزش خواهید دید.

    Mysql: مای اس کیو ال یک برنامه متن باز بوده که جهت مدیریت پایگاه داده استفاده می‌شود. کاربرد رایج Mysql در دسته‌بندی کردن اطلاعات است. در فناوری اطلاعات و توسعه وب از این برنامه به خاطر ایمن بودن، عملکرد سریع، استفاده آسان و انعطاف‌پذیری بالای آن بسیار بهره می‌برند. در دوره مدرک ciw با تمام ویژگی‌ها و کاربردهای برنامه مدیریت Mysql آشنا خواهید شد.

    3- طراحی قالب با Bootstrap

    بوت استرپ یک فریم ورک رایگان و مفید برای طراحی قالب سایت ریسپانسیو با سرعت بالا است. این فریم ورک بر پایه html، جاوا اسکریپت و css بوده و بیشتر جهت طراحی ظاهر پروژه‌های وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مرحله همه چیز درباره نحوه کار، راه‌اندازی و اجزای نسخه به‌روز Bootstrap آموزش داده می‌شود.

    دریافت مدرک ciw چقدر طول می‌کشد؟

    در آموزشگاه‌های مختلف متقاضیان بعد از اتمام ساعات دوره آموزشی برای شرکت در آزمون به سازمان فنی حرفه‌ای معرفی می‌شوند. در صورت کسب نمره قبولی می‌توانند مدرک دوره سی‌آی‌دبلیو را دریافت کنند. بنابراین برای اخذ مدرک طراحی وب نمی‌توان بازه زمانی تعیین کرد. به‌طورکلی مهم‌ترین عوامل برای مشخص کردن مدت زمان دریافت مدرک ciw شامل سطح دانش، تجربه و تلاش هر شخص می‌شود. البته برخی از کاربران در صورت عجله برای دریافت گواهی دوره طراحی وب ciw می‌توانند در کلاس‌های فشرده و آنلاین شرکت کنند.

    آیا مدرک دوره طراحی وب ciw منقضی می‌شود؟

    خیر. گواهی این دوره همیشه اعتبار دارد و برای استخدام شدنتان بسیار کمک‌کننده خواهد بود. با این حال همانطور که می‌دانید یکی از اهداف مدرک طراحی سایت، افزایش سطح دانش کاربران است. از این رو توصیه می‌کنیم در هر زمانی اطلاعاتتان را درباره سرفصل‌های مدرک دوره ciw به‌روز نگه دارید.

    و در آخر ...

    در این مطلب به طور کامل متوجه شدید که مدرک ciw چیست؟ چرا مهم است. چگونه و از کجا می‌توان آن را دریافت کرد. به‌طورحتم شما هم مانند ما بعد از کسب این اطلاعات به این نتیجه رسیده‌اید که مدرک ciw فنی حرفه ای برای یک فرد متخصص وب یا متقاضی علاقه‌مند به کار با ابزار وب و اینترنت، بهترین گواهی است. زیرا در بین تمام مشاغل، موسسات آموزشی و دولت‌ها در سراسر جهان محبوب است. همچنین فرصت‌های شغلی بسیار با سطح رضایت بالا را در زمینه توسعه و مدیریت وب فراهم می‌کند.

    در صورتی که درباره مدرک ciw سوالی دارید و پاسخ آن را در این راهنما پیدا نکرده‌‌اید، خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید. کارشناسان ما پاسخگوی شما هستند.

    دوره آموزش طراحی سایت با مدرک بین المللی

     

     

    این مطلب را برای دیگران هم ارسال کنید :

  • دیدگاه ها

    نرگس طاغانی
    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

    سلام من این مباحثو تا حدودی یاد دارم بعضیاشو میخواستم خودم یاد بگیرم و آزمونشو جدا بدم چطوری هست کجا و به چه صورت باید آزمون داد و مدرک گرفت؟

    آموزشگاه فارسیان مشهد
    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز. لازم هست برای تست معلوماتتون به آموزشگاه فارسیان مراجعه کنید. قبلش هماهنگ بفرمایید. ازمونگر معلومات شما رو می سنجند پروژه ای اگر نیاز باشه لازمه انجام بدید و در صورت تایید برای آزمون به سازمان معرفی خواهید شد و بعد از قبولی مدرک از سازمان صادر میشه.

    پیام بگذارید.