جزئیات کاربردهای فتوشاپ؛ آینده شغلی و مسیر یادگیری

کاربردهای فتوشاپ؛ آینده شغلی و مسیر یادگیری

کاربردهای فتوشاپ؛ آینده شغلی و مسیر یادگیری

این مطلب را برای دیگران هم ارسال کنید :

  • کاربرد فتوشاپ فقط مختص عکاسان نیست. رد پای کاربردهای گسترده فتوشاپ را به وضوح می‌توان در زندگی شخصی و شغلی هر فردی احساس کرد. بخش بزرگی از بازار کار و تجارت با انواع کاربرد فتوشاپ به حیات خود ادامه می دهد؛ بخشی مانند تبلیغات.

    طبق گفته Adobe بیش از 90 درصد از خلاقان جهان از برنامه فتوشاپ بهره می‌برند. تنوع کاربرد فتوشاپ در بازار کار سبب شده است که کاربران یادگیری این برنامه را با هدف کسب درآمد شروع کنند. شاید شما هم با انگیزه آموختن فتوشاپ روی لینک این مقاله کلیک کرده باشید. در جای درستی قرار دارید. در این مطلب فنی حرفه ای فارسیان قرار است به طور جامع درباره کاربرد‌های فتوشاپ و فرصت‌های شغلی آن توضیح ‌دهیم.

    قطعاً آگاهی از موارد استفاده این برنامه کمک می‌کند تا مسیر یادگیری فتوشاپ را با اشتیاق بیشتری به انتها برسانید. همچنین باعث می‌شود که از آن برای خلاقیت در کسب‌وکارتان بهتر استفاده کنید. بیش‌تر از این منتظرتان نمی‌گذاریم و به سراغ معرفی یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای ادوبی و کاربردهای آن می‌رویم.

    لیست موضوعات:

    فتوشاپ چیست؟

    اول از همه بدانیم فتوشاپ چیست. فتوشاپ یا Photoshop یک نرم‌افزار کامپیوتری قدرتمند برای ویرایش حرفه‌ای تصاویر دیجیتال و شطرنجی است. این برنامه اولین بار در سال 1987 توسط دو بردار آمریکایی به نام‌های توماس و جان نول ایجاد شد. سپس در سال 1988شرکت Adobe Systems آن را خریداری کرد. کمپانی ادوبی سیستم نرم‌افزار فتوشاپ را برای استفاده در دستگاه‌های ویندوز و مک او اس توسعه داد.

    در این برنامه از زمان انتشار تا به الان پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است. به‌روزرسانی مداوم فتوشاپ به کاربران این امکان را می‌دهد که در هر زمان به جدیدترین و بهترین ابزارهای ویرایش تصویر دسترسی داشته باشند. در حال حاضر Photoshop CC آخرین نسخه آن است که از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید بسیاری بهره می‌برد.

    یکی از دلایل اصلی محبوبیت فتوشاپ در بین میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان به مجموعه ابزارهای کامل آن مربوط می‌شود. پلاگین‌ها و ابزارهای متعدد فتوشاپ امکانات نامحدودی ارائه می دهد. به این ترتیب، تقریباً انجام هر گونه ویرایش و دستکاری تصاویر را برای طراحان و عکاسان ممکن می‌سازند. همچنین از فرمت‌های مختلف فایل از جمله PSD، PDF، JPEG، PNG، TIFF و GIF پشتیبانی می‌کند.

    کاربردهای فتوشاپ چیست

    پردآمدترین کاربردهای فتوشاپ چیست؟

    با توجه به کاربردهای فتوشاپ آن را یک ابزار انعطاف‌پذیر و قدرتمند می‌دانند که به روش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین می‌توان ادعا کرد که این برنامه برای هر کسب‌وکاری مناسب است. طراحان، عکاسان و فریلنسرها بیشترین بهره را از این ابزار می‌برند. اما اگر شغل شما به گونه‌ای است که با تصاویر سروکار دارید، مطمئن باشید با کاربردهای فتوشاپ می‌توانید پروژه‌های خلاقانه زیادی را ایجاد کنید. حتی یک فرد خانه‌دار هم در بعضی از مواقع برای تغییر سایز، حجم، وضوح یا برش عکس‌های خود به سراغ فتوشاپ می‌رود. در ادامه این بخش به چند مورد از کاربرد فتوشاپ در بازار کار اشاره می‌کنیم.

    کاربرد فتوشاپ در عکاسی

    کاربرد فتوشاپ در عکاسی مهمترین مورد است. نرم‌افزار فتوشاپ عصای دست عکاسان تازه‌کار و حرفه‌ای است. زیرا برای اهداف مختلفی از آن استفاده می‌کنند. به عنوان مثال برای تنظیم روشنایی، کنتراست و رنگ تصاویر کاربرد دارد. از دیگر موارد کاربرد فتوشاپ در عکاسی می‌توان به برش تصویر، تغییر نقطه کانونی یا ایجاد عکس‌های ترکیبی اشاره کرد. همچنین تکنیک‌های فتوشاپ به عکاسان این امکان را می‌دهد تا عکس‌های معمولی را به تصاویر هنری و خلاق تبدیل کنند. ویرایش عکس و فیلم عروس و داماد از جمله پردرآمدترین مشاغل عکاسان مسلط به فتوشاپ است.

    کاربرد فتوشاپ در گرافیک

    کاربرد فتوشاپ در گرافیک در خلق کارهای هنری و بصری زیبا ظهور پیدا می کند. طراحی لوگو، پوستر، جلد کتاب، کارت ویزیت، بنر تبلیغاتی، تایپوگرافی، صفحه آرایی و اینفوگرافیک نمونه‌های کاربرد فتوشاپ در گرافیک هستند.

    برای داشتن این مهارتها لازم است به طور حرفه‌ای فتوشاپ را بیاموزید. دوره‌های تخصصی زیادی در رابطه با آموزش فتوشاپ برای ورود به بازار کار گرافیک وجود دارد. با شرکت در این کلاس‌های آموزشی و کسب مهارت در فتوشاپ، به آسانی می‌توانید به عنوان یک فریلنسر، پروژه‌های گرافیکی متعددی بگیرید و درآمد کسب کنید.

    کاربرد فتوشاپ در معماری

    کاربرد فتوشاپ در معماری

    کاربرد فتوشاپ در معماری بسیار وسیع است. افراد در شاخه معماری با نرم‌افزارهای زیادی سروکار دارند. اما فتوشاپ به دلیل کاربری آسان و پلاگین‌های پیشرفته یکی از مهم‌ترین آنها است. در طراحی معماری با استفاده از فتوشاپ می‌توان نمونه کارهای متمایزی را ایجاد کرد.

    متداول ترین موارد کاربرد Photoshop در معماری را در لیست زیر ببینید:

    • شیت‌بندی
    • اصلاح رندرها پست پروداکشن
    • متریال سازی
    • ترسیم دیاگرام
    • طراحی متریال‌های مختلف

    اگر در رشته معماری تازه‌کار هستید لازم است بدانید که با یادگیری تکنیک‌های کاربرد فتوشاپ در معماری می‌توانید موقعیت‌های شغلی بهتری را برای خود رقم بزنید.

    کاربرد فتوشاپ در طراحی سایت

    کاربرد فتوشاپ در طراحی سایت بسیار پردرآمد است. اکثر کسب‌وکارها یک وب سایت اختصاصی دارند. به همین خاطر از افراد دارای مهارت طراحی سایت بسیار استقبال می‌شود. طراحان وب در کار خود با ابزارهای زیادی سروکار دارند که فتوشاپ یکی از آنها است.

    شاید برایتان جالب باشد که بدانید کاربرد فتوشاپ در طراحی سایت چیست؟ استفاده از این نرم‌افزار ویرایشی، در طراحی محیط گرافیکی سایت حائز اهمیت است. در واقع بیشتر به زیباسازی صفحات سایت کمک می‌کند. طراحی لوگوی سایت، طراحی برنر، ساخت قالب، بهینه‌سازی تصاویر و ویرایش عکس‌ها از موارد استفاده فتوشاپ در طراحی سایت هستند. همچنین با کم کردن حجم عکس‌ها از طریق برنامه فتوشاپ می‌توان سرعت بارگذاری سایت را افزایش داد.

    کاربرد فتوشاپ در حوزه مد و فشن

    کاربرد فتوشاپ در حوزه مد و فشن هم معجزه می‌کند. سیستم لایه‌ها، مدهای رنگی، ابزار قلم‌ مو، پترن‌ها، روتوش، ویرایش عکس و بسیاری مزایای دیگری که دارد، در این صنعت مد از ابزارهای مهم به شمار می‌رود. طراحان لباس با این نرم‌افزار گرافیکی کارهای مختلفی انجام می‌دهد. به عنوان مثال:

    • ایجاد افکت‌های زیبا روی لباس
    • راپورت‌بندی
    • ساخت تکسچرها
    • ارائه پورتفولیو
    • طراحی الگوها
    • اکسسوری‌ها
    • ادیت رندرها

    و بسیاری دیگر از جمله موارد کاربرد فتوشاپ در حوزه مد و فشن هستند. در دوره جامع آموزش فتوشاپ برای طراحی مد و لباس از مقدماتی تا پیشرفته تمام تکنیک‌ها و قابلیت‌های فتوشاپ آموزش داده می‌شوند.

    فرصت های شغلی فتوشاپ

    دیگر کاربردها و فرصت‌های شغلی فتوشاپ

    در بخش قبلی به کاربرد فتوشاپ در مشاغل رایج اشاره داشتیم. اما با توجه به دیجیتالی شدن کسب‌وکارها این نرم‌افزار همه‌کاره توانسته است در تمام حوزه‌ها وارد شود. به همین خاطر در این قسمت تصمیم گرفتیم تا برخی از دیگر کاربردهای Photoshop را با هم مرور کنیم.

    ساخت پوستر

    حتماً می‌دانید که برای ایجاد پوستر از تلفیق تصویر و متن استفاده می‌شود. نرم‌افزار فتوشاپ دقیقاً همان چیزی است که با آن می‌توان تصاویر و متن را به شیوه‌های مبتکرانه ترکیب کرد.

    تولید محتوای رسانه‌های اجتماعی

    کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام، تلگرام و توییتر احتیاج به طراحی و بهینه‌سازی تصاویر و ویدئوها دارند. با استفاده از قدرت فوق‌العاده و کاربرد فتوشاپ در ویرایش تصاویر و فیلم‌ها به سادگی می‌توان انواع پست‌ها و استوری‌های جذاب و کاربرپسند تولید کرد.

    طراحی لوگو

    این روزها هر کسب‌وکار تجاری، نیازمند لوگو است. لوگو معرف برند‌ها بوده و باعث شناخته شدن آنها می‌شود. با استفاده از فتوشاپ می‌توان انواع لوگوها را طراحی است. ساخت لوگو در فتوشاپ از ترکیب آیکون‌ها و نوشته به دست می‌آید.

    طراحی نمونه بسته‌بندی

    حتماً تا به حال شاهد انواع لیبل خلاقانه روی جعبه محصولات از نزدیک بوده‌اید. کاربرد فتوشاپ در طراحی بسته‌بندی برای محصولات خارق‌العاده است. با استفاده از ابزارهای پیشرفته فتوشاپ می‌توان برای طراحی بسته‌بندی محصولات، بی‌نهایت ایده را پیاده‌سازی کرد.

    توسعه اپلیکیشن موبایل

    به دلیل سازگاری فتوشاپ با سایر برنامه‌های ادوبی کارهای مختلفی را می‌توان با آن انجام داد. طراحی رابط کاربری اپلیکیشن موبایل یکی از آنها است. در صورت آموزش حرفه‌ای، قادر به خلق نمونه‌های بسیار زیبایی در توسعه اپلیکیشن موبایل خواهید بود.

    حذف پس زمینه عکس

    حذف بک گراند عکس یک ترفند مهم است که کاربران عادی و حرفه‌ای به دلایل مختلف به آن نیازمند خواهند بود. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای فتوشاپ حذف پس زمینه عکس است که با اجرای چند دستور ساده، خیلی سریع انجام می‌شود.

    دستکاری عکس

    یکی از برتری‌ها و تمایزهای فتوشاپ با سایر نرم‌افزارهای ویرایش، امکان دستکاری یا همان Manipulations تصاویر است. با قابلیت دستکاری در فتوشاپ می‌توان عناصری از چند عکس را با هم ترکیب نمود و عکسی کاملاً جذاب و متفاوت ایجاد کرد.

    بهبود تصویر محصول

    فروشگاه‌های اینترنتی با تصاویر سروکار دارند. قطعاً جذابیت و وضوح عکس‌ها به فروش محصولات آنها کمک می‌کند. از طریق قدرت فتوشاپ در ویرایش عکس‌ها می‌توان تصویر محصولات را به بهترین شکل ممکن بهبود بخشید.

    ساخت موکاپ

    یک کاربرد فتوشاپ ساخت موکاپ است. موکاپ فایلی با فرمت PSD است. طراحان در پروژه‌های مختلف برای راحت‌تر کردن کار خود از آن استفاده می‌کنند. خوشبختانه امکان طراحی موکاپ دلخواه با فتوشاپ امکان‌پذیر است. در ضمن با توجه به کاربری آسان فتوشاپ، ساخت موکاپ خیلی راحت خواهد بود.

    حذف اشیاء اضافی در عکس

    همه ما ممکن است در هنگام عکاسی، با اشیاء اضافی مواجه شویم. با وجود برنامه گرافیکی فتوشاپ جای نگرانی وجود ندارد. زیرا با استفاده از این اپلیکیشن به سادگی آب خوردن می‌توان عواملی مزاحم را از عکس‌ها حذف کرد.

    ساخت گیف و انیمیشن

    امروزه از GIF یا همان عکس متحرک در رسانه‌های اجتماعی برای سرگرمی، تجارت و بازاریابی بسیار استفاده می‌شود. ابزارهای نرم‌افزار فتوشاپ، قابلیت ساخت گیف از فایل عکس و ویدئو را در اختیارتان قرار می‌دهند.

    بازیابی عکس‌های قدیمی

    براش‌ها و ابزارهای فتوشاپ ترمیم عکس های قدیمی را ممکن می‌سازند. اگر عکسی قدیمی دارید که کیفیت نامناسبی دارد یا بخشی از آن کنده شده است با این کاربرد فتوشاپ می‌توانید به راحتی آنها را نو کنید.

    نقاشی دیجیتال

    در طراحی دیجیتال پینتینگ استفاده از نرم‌افزار گرافیکی فتوشاپ حرف اول را می‌زند. هنر طراحی دیجیتال در این حوزه‌ها کاربرد دارد:

    نشریات، تصویرسازی، دکوراسیون، چاپ و طراحی لباس، انیمیشن‌سازی و شهرسازی.

    ویرایش ویدئو

    شاید با شنیدن کاربرد فتوشاپ در ادیت فیلم کمی تعجب کنید. اما این موضوع واقعیت دارد و با تنظیمات مختلف این برنامه می‌توان تقریباً هر نوع ویدئویی را ویرایش کرد. بسیاری از کاربران، ادیت ویدئوهای یوتیوب و اینستاگرام خود را با استفاده از فتوشاپ انجام می‌دهند.

    تدریس فتوشاپ

    نرم‌افزار فتوشاپ کاربردهای زیادی دارد و کار کردن با آن از پیچیدگی‌های خاص خودش برخوردار است. بنابراین با کسب مهارت در این برنامه می‌توانید به عنوان مدرس فعالیت خود را شروع کنید. همچنین در صورت تمایل این امکان وجود دارد که دوره‌های آموزشی تهیه کرده و آنها را به صورت آنلاین به فروش برسانید.

    اجرای هرگونه ایده خلاقانه

    موارد ذکر شده در بالا تنها بخشی از کاربردهای فتوشاپ هستند. این پایان راه کاربردهای ابزار جادویی ادوبی نخواهد بود. تقریباً هر چیزی را که تصور کنید با استفاده از فتوشاپ می‌توانید به اجرا در بیاورید.

    کاربرد فتوشاپ در بازار کار و ضرورت یادگیری فتوشاپ

    کاربرد فتوشاپ در بازار کار

    همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم برنامه Photoshop از محبوبیت جهانی برخوردار است. زیرا یک نرم‌افزار گرافیکی همه کاره بوده و یادگیری آن فرصت‌های شغلی فراوانی در داخل و خارج از ایران ایجاد می‌کند. از دیگر خوبی‌های کاربرد فتوشاپ در بازار کار این است که افراد با هر سطح دانش از این مهارت می‌توانند درآمدزایی داشته باشند. به عنوان مثال با آموختن شیوه ویرایش تصاویر در فتوشاپ، امکان درآمد از طریق فروش عکس را خواهید داشت.

    با بسیاری از کاربردهای فتوشاپ مانند طراحی لوگو، جلد کتاب، پوستر، ست اداری، کارت ویزیت و بنر تبلیغاتی آشنا شدید. با وجود این همه موارد استفاده از فتوشاپ قطعاً برای فتوشاپ‌کارهای حرفه‌ای بیکار ماندن معنایی ندارد. همین الان با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می توانید از اهمیت کاربرد فتوشاپ در بازار کار برای استخدام به صورت کارمندی یا فریلنسری مطلع شوید. پس بدون هیچ معطلی با ثبت‌نام در یک دوره جامع آموزش فتوشاپ، گام اول را برای ورود به این مهارت بسیار درآمدزا بردارید.

    چرا یادگیری فتوشاپ ارزش دارد؟

    یادگیری فتوشاپ به دلایل مختلف ارزش دارد:

    فتوشاپ یک ویرایشگر تصویر استاندارد صنعتی است.
    این ابزار همیشه در حال به‌روزرسانی است و این برای کاربران اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. زیرا مطمئن خواهند بود که همیشه فرصت بیشتری برای خلاقیت خواهند داشت.

    یادگیری فتوشاپ به خاطر کاربردهای گسترده آن فرصت‌های شغلی بسیاری ایجاد می‌کند. همچنین باعث می‌شود که رزومه حرفه‌ای‌تری را به کارفرماها ارائه دهید.

    داشتن مدرک فنی حرفه ای فتوشاپ و تسلط به آن، یک امتیاز ویژه برای استخدام و کسب درآمد فوری است.
    یادگیری فتوشاپ ارزش دارد، زیرا با قابلیت‌های تقریباً نامحدود آن می‌توانید خلاقانه‌ترین ایده‌ها را به نمایش دربیاورید.

    این برنامه ویرایشگر برای افراد آماتور و حرفه‌ای مناسب است. در حقیقت هر فردی با توجه به میزان مهارت خود در کار با فتوشاپ، از آن بهره خواهد برد.

    آیا یادگیری کاربردهای فتوشاپ آسان است؟

    اکنون که درباره کاربرد فتوشاپ اطلاعات خوبی کسب کردید، حتماً به ضرورت یادگیری آن پی برده‌اید. اما ممکن است سوالی ذهنتان را درگیر کرده باشد. آیا یادگیری فتوشاپ آسان است یا سخت؟ بهترین پاسخ برای این سوال این است که آموختن فتوشاپ سخت نیست اما مستلزم زمان و تمرین مداوم است. البته با انتخاب منبع آموزشی جامع و استاندارد، روند یادگیری آسان‌تری در پیش خواهید شد.

    در ابتدای کار با نرم‌افزار فتوشاپ همه چیز آسان خواهد. ولی به مرور یادگیری آن دشوارتر می‌شود. زیرا هر بار چیزهای جدیدی برای یادگیری وجود دارد. بنابراین بهترین شیوه یادگیری فتوشاپ این است که ابتدا با محیط نرم‌افزار و ابزارهای آن آشنا شوید. سپس در هر مرحله فقط روی یادگیری یک مبحث تمرکز کنید. همچنین باید آموخته‌های خود را به صورت پروژه محور پیش ببرید تا حسابی روی آنها مسلط شوید.

    یادگیری کاربردهای فتوشاپ چقدر زمان می‌برد؟

    یادگیری کاربردهای فتوشاپ به صورت حرفه‌ای، نیاز به چند جلسه آموزش مقدماتی و بعد مهارتی دارد. اما عادت کردن به محیط نرم‌افزار و آشنایی با رابط کاربری آن بین یک تا دو هفته زمان لازم دارد. برای یادگیری کاربردهای فتوشاپ به صورت پروژه محور باید صبر و حوصله به خرج دهید. با تمرین منظم و اراده قوی سخت‌ترین مباحث را هم می‌توانید یاد بگیرید.

    اما دقت داشته باشید که با توجه به قابلیت‌های متعدد photoshop یادگیری تمام کاربردهایش دشوار خواهد بود. تنها کاری که لازم است برای حرفه‌ای شدن انجام دهید، این است که کاربرد فتوشاپ را با توجه به حوزه فعالیت خود یاد بگیرید. متخصص شدن در یک زمینه خیلی بهتر از مبتدی بودن در چند شاخه است.

    بهترین روش برای یادگیری فتوشاپ چیست؟

    روش‌های مختلفی برای یادگیری فتوشاپ وجود دارد. برخی از کاربران ترجیح می‌دهند که به صورت خودآموز یادگیری را شروع کنند. قطعاً با جست‌وجو در منابع مختلف می‌توان آموزش‌های خوبی را پیدا کرد. اما این شیوه یادگیری دشوار است. زیرا مطالب آموزشی مختلفی وجود دارد و این گستردگی و شلختگی به نوعی باعث سردرگمی می‌شود. در آخر مدرکی که نشان دهد شما دوره یادگیری فتوشاپ را گذرانده‌اید و مهارت دارید، نخواهید داشت.

    بهترین شیوه یادگیری و مسلط شدن به کاربرد فتوشاپ در بازار کار، یافتن مجموعه آموزشی کامل و پروژه محور است. در دوره‌های آموزشی معتبر، صفر تا صد فتوشاپ آموزش داده می‌شوند. به گونه‌ای که کاربران بعد از پایان دوره می‌توانند با رزومه قوی فعالیت خود را در حوزه مورد علاقه‌شان شروع کنند.

    پیش نیاز یادگیری فتوشاپ

    پیش نیاز یادگیری فتوشاپ با آموزش کامپیوتر شروع می‌شود. اگر کار با کامپیوتر را بدانید، قدم بزرگی برای یادگیری فتوشاپ بازار کار برداشته‌اید. خصوصا اگر مدرک ICDL کار با کامیپوتر را هم بگیرید برای حرفه‌ای بودن و استخدام شانس بیشتری دارید.

    برای تمام فرصتهای شغلی فتوشاپ که در اینجا ذکر کردیم، لازم است دانش کامپیوتر داشته باشید.

    بعد از یادگیری فتوشاپ می توانید به دیگر نرم افزارهای ادوبی همچون ایلاستریتور و افترافکت مسلط شوید. اگر کامپیوتر و فتوشاپ بدانید یادگیری ایلاستریتور و دیگر نرم افزارهای گرافیکی آسان خواهد بود.

    نتیجه‌گیری

    همانطور که متوجه شدید فتوشاپ یک برنامه همیشه سبز با طیف گسترده‌ای از کاربردها است. یادگیری این مهارت باعث پیشرفت در شغل فعلی‌تان و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی جدید می‌شود. یادگیری کاربردهای فتوشاپ نیاز به مهارت خاصی ندارد. همه افراد با هر سطح از تحصیلات می‌توانند آن را یاد بگیرند. اگر به فتوشاپ علاقه داشته و تصمیم‌ دارید با فراگرفتن آن درآمد کسب کنید، توصیه می‌کنیم در بهترین دوره آموزش فتوشاپ ثبت‌نام کنید.

    ویرایش و روتوش تصاویر جزء عمومی‌ترین موارد استفاده از آن بوده که حسابی به کار همه می‌آید. علاوه ‌بر این فتوشاپ در حوزه معماری، مُد و فشن، تبلیغات، طراحی سایت، توسعه وب، گرافیک، صنعت چاپ و انیمیشن سازی نیز بسیار محبوب است.

    کلاس آموزش فتوشاپ مقدماتی تا پیشرفته | فنی حرفه ای فارسیان

    این مطلب را برای دیگران هم ارسال کنید :

  • پیام بگذارید.